اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت قطع آب زاینده‌رود

امکان جیره‌بندی آب در کاشان وجود ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس شرکت آب و فاضلاب کاشان گفت: در صورت قطعی آب زاینده‌رود به کاشان و عدم منابع جایگزین، حتی امکان جیره‌بندی آب در شهرستان کاشان وجود ندارد.

امکان جیره‌بندی آب در کاشان وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، ابوالفضل صدرائیه شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 80 درصد از آب شرب شهرستان کاشان از منابع آب زیرزمینی و 20 درصد آن از طریق خط انتقال آب زاینده‌رود به شهرستان کاشان تأمین می‌شود.

وی افزود: چنانچه سال آینده، انتقال آب زاینده‌رود به شهرستان کاشان به ظرفیت نهایی اعلام شده یعنی 1200 لیتر بر ثانیه نرسد، شهرستان کاشان با بحران بسیار جدی مواجه می‌شود.

این مسئول، خشکسالی‌های شش سال اخیر را یکی از موارد کاهش کیفیت آب شهرستان اعلام کرد و گفت: 20 درصد آب ورودی زاینده‌رود به کاشان و مخلوط شدن آن با 80 درصد آب تولیدی منابع شهرستان کاهش کیفیت آب شهرستان را جبران می‌کند.

صدرائیه تصریح کرد: چنانچه همین اندک آب انتقالی زاینده‌رود به کاشان بنا بر هر دلیلی قطع شود به دلیل عدم دسترسی به آب جایگزین احتمال جیره‌بندی آب در شهرستان کاشان افزایش می‌یابد.

وی تهدید کیفی آب شهرستان را بیشتر از تهدیدات کمی آن دانست و عنوان کرد: تهدیدهای مربوط به افت و کاهش کیفیت آب‌های زیرزمینی دشت کاشان جدی‌تر از کمیت آن است.

صدرائیه افزود: در حال حاضر، آب شرب مصرفی شهروندان کاشان به دلیل کیفیت پایین آب‌های زیرزمینی این منطقه با آب زاینده‌رود مخلوط می‌شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب کاشان متذکر شد: علاوه بر شهرستان کاشان، بحران بی‌آبی شهرهای قمصر، جوشقان، برزک و سفید شهر را نیز به شدت تهدید می‌کند و منطقه چوکان از شهر جوشقان و کامو نیز با تانکر آبرسانی سیار می‌شود.

صدرائیه با اشاره به اینکه در سال‌جاری تلاش زیادی انجام شد تا جیره‌بندی آب در شهر قمصر با توجه به اینکه دارای منابع سازندی است اعمال نشود بیان داشت: تأثیرات خشکسالی نیز بر منابع سازندی تأثیرات آنی و لحظه‌ای است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان، سال آینده را سال سخت و دشواری برای تأمین آب و عبور از بحران بی‌آبی دانست و ابراز داشت: برای جلوگیری از بحران بی‌آبی سال آینده در شهرستان کاشان و آران و بیدگل و همچنین 10 شهر زیرپوشش، از هم‌اکنون باید برنامه‌ریزی داشت. 

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول