اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هزینه 1.89 میلیارد تومان صورت می‌گیرد

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین طرح آبرسانی روستایی در کوهبنان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان کرمان گفت: در آینده نزدیک بزرگ‌ترین طرح آبرسانی روستایی طی 30 سال گذشته در دهستان ده‌علی کوهبنان با صرف اعتباری بالغ بر یک‌ میلیارد و 890 میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین طرح آبرسانی روستایی در کوهبنان

علی رشیدی امروز در حاشیه بازدید از مجتمع‌ها و طرح‌های آبرسانی روستایی کوهبنان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: امسال حدود 79 میلیارد تومان اعتبارات مصوب آب و فاضلاب روستایی استان کرمان بوده که حدود 65 میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده است.

وی افزود: در این راستا با برگزاری 88 مناقصه عمومی توانستیم تمام پروژه‌ها را در مدت کوتاهی سرو سامان دهیم و پس از انتخاب پیمانکار به انجام کارها در نخستین فرصت اقدام کنیم.

رشیدی تصریح کرد: امروز در 637 روستا کار آبرسانی همزمان انجام می‌شود که کار لوله‌گذاری در بیش از یک‌هزار و 400 کیلومتر در سطح استان به انجام می‌رسد و تعداد 132 روستا با جمعیت بالای 20 خانوار از نعمت آب آشامیدنی برخوردار می‌شوند و در آینده نیز روستاهای کم جمعیت و زیر 20 خانوار زیرپوشش این طرح قرار می‌گیرند.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان کرمان خاطرنشان کرد: سطح بهره‌مندی از آب آشامیدنی از 64 درصد در سال 89 قریب به 71 درصد در سال جاری رسیده که با اجرای پروژه‌های فوق بیش از 67 حلقه چاه در سال گذشته حفر شد و در این راستا 15 هزار متر مکعب مخزن ساخته شده که در حال بهره‌برداری است.

این مسئول گفت: در سطح استان کرمان قریب به 920 روستا با تانکر آبرسانی می‌شود که بعضی از این روستاها اصلا آب آشامیدنی ندارند و بعضی کم‌آب شده‌اند و در این راستا شهرستان‌های زرند و توابع، قلعه‌گنج، رفسنجان، سیرجان، فهرج و... از نظر تأمین آب آشامیدنی دچار مشکل هستند.

رشیدی بیان داشت: در شهرستان‌های تازه تأسیس به جز در شهرستان ارزوئیه اداره وجود دارد و فقط این شهرستان دارای نمایندگی است و اکثر این شهرستان‌ها دارای ساختمان استیجاری هستند و ساختمان‌های مازاد دولتی به این شرکت تعلق پیدا نکرده است.

وی تأکید کرد: اعتبارات در سال گذشته بسیار خوب اما 20 درصد تخصیص اعتبارات کاهش یافته و اعتبارات جاری وضعیت بسیار نامناسبی دارد که در حال حاضر با پرداخت حقوق، مزایا و هزینه‌های جاری با مشکل جدی مواجه هستیم که امید می‌رود با عنایت مسئولان مربوطه این مشکل رفع شود.

رشیدی ابراز داشت: در حال حاضر تمام نیروهای خدماتی این شرکت ساماندهی و طبق دستورالعمل تبدیل وضعیت شده‌اند که حقوق و مزایای آنان طبق قانون کار پرداخت می‌شود، اما در حال حاضر به دلیل حجمی بودن قرارداد آبیاران حقوق و مزایای آنان از طریق پیمانکار پرداخت می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک بزرگ‌ترین طرح آبرسانی روستایی طی 30 سال گذشته در شمالی‌ترین شهرستان استان کرمان و در دهستان ده‌علی کوهبنان با صرف اعتباری بالغ بر یک‌ میلیارد و 890 میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول