اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر اردبیل خبر داد

300 میلیارد تومان منابع درآمدی شهرداری اردبیل در 6 سال گذشته

خبرگزاری فارس: رئیس شورای شهر اردبیل گفت: شهرداری اردبیل در شش سال گذشته از عمر شورای سوم حدود 300 میلیارد تومان منابع درآمدی داشته که این مبلغ شامل جلب مشارکت‌های مردمی و کمک‌های دولتی بوده است.

300 میلیارد تومان منابع درآمدی شهرداری اردبیل در 6 سال گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام محمدرضا سرداری در آیین افتتاح پروژه‌های عمران شهری شهرداری منطقه 2 اردبیل اظهار داشت: در شورای شهر با همراهی دو شهردار پر تلاش نیکزاد و بدری سعی کردیم کارهای عمرانی و خدماتی برجسته‌ای را در سنگر خدمت‌رسانی به مردم انجام دهیم که هر دو شهرداری نیز در انجام وظایف خود و همراهی دیگر مسئولان و دست‌اندرکاران جدیت و تلاشی مضاعف داشتند.

رئیس شورای شهر اردبیل با بر شمردن تفاوت خدمات ارائه شده در شهرداری‌ها نسبت به سایر دستگاه‌های اجرایی گفت: بسیاری از دستگاه‌های دولتی با دریافت منابع مالی متمرکز اعم از ملی و استانی دغدغه‌ای در تامین هزینه‌ها و اجرای پروژه‌ها ندارند در حالی که برخلاف این رویه، شهرداری‌ها خود‌گردان بوده و متکی به منابع درآمدی خود هستند و همیشه این دغدغه وجود دارد که آیا با بودجه تعریف شده می‌توان به اهداف مورد نظر دست یافت یا نه.

وی بیان داشت: گاه این دغدغه مالی آنقدر فکر و ذهن شورا و شهرداری را مشغول می‌کند که آنها مجبور می‌شوند به هر شیوه‌ای متوسل شوند تا با خواهش و تمنا و حتی التماس از سرمایه‌گذاران بخواهند در پروژه‌های خدمات شهری و دارای منفعت عمومی مشارکت کنند.

این مسئول ادامه داد: با توجه به اینکه شهرداری‌ها به ویژه شهرداری اردبیل به منابع مالی پایدار متکی نبوده و حتی در کسب درآمد محلی نیز به دلیل وضعیت اقتصادی متوسط و پایین مردم توان دریافت منابع بیشتر را ندارند به همین خاطر همیشه با محدودیت منابع و برخی نارسایی‌ها در حوزه خدمات‌رسانی روبرو هستند.

وی تصریح کرد: ضرورت دارد با همکاری مسئولان کشوری و استانی شهرداری‌ها از منابع درآمد پایدار و بهره‌مندی از دریافت عوارض از کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی و تولیدی برخوردار شوند تا حداقل با کمترین دغدغه بتوانند به وظایف خطیر خود بپردازند.

این مسئول با بیان اینکه شهرداری تبریز تنها در سال گذشته بودجه‌ای معادل یک‌هزار و 234 میلیارد تومان داشته است، افزود: اگر یک سال درآمد شهرداری تبریز را با شش سال درآمد شهرداری اردبیل بالغ بر 300 میلیارد تومان مقایسه کنیم در خواهیم یافت این رقم هیچ سنخیت و قیاسی با هم ندارد.

سرداری به انتظار مردم از آسفالت کوچه‌ها و معابر با پرداخت حق پروانه در ساخت و سازها اشاره کرد و گفت: همشهریان ما بر این باورند که با پرداخت 10 میلیون تومان هزینه پروانه باید شهرداری بر اساس تنوع خدمات تا دم در آنها را آسفالت کند در حالی که با این محدودیت منابع و بالا رفتن هزینه‌ها چنین چیزی برای همه شهروندان امکان‌پذیر نیست.

انتهای پیام/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول