اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سپاه پاسداران حضرت ابوالفضل(ع) لرستان خبر داد

شبیه‌سازی عملیات بیت‌المقدس 4 در خرم‌آباد

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: همزمان با 31 شهریور آغاز هفته دفاع مقدس عملیات بیت‌المقدس چهار در خرم‌آباد شبیه‌سازی می‌شود.

شبیه‌سازی عملیات بیت‌المقدس 4 در خرم‌آباد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، علی حسین پازدار ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد با تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان لرستان گفت: هفته دفاع مقدس فرصتی برای تقویت روحیه دفاع همه جانبه از نظام و فرصتی برای انتقال فرهنگ جهاد، شهادت و ایثار و ایجاد فضای معنوی در جامعه است.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: در این زمینه سپاه پاسداران حضرت ابوالفضل (ع) لرستان برنامه‌های ویژه‌ای را برای تمام شهرها، بخش‌ها و روستاهای بزرگ استان تدارک دیده که از فردا در نخستین روز از هفته دفاع مقدس آغاز می‌شوند.

وی برگزاری مراسم رژه یگان‌های نمونه نیروهای مسلح در خرم‌آباد و بروجرد، اجرای رژه نیروهای موتوری در تمام شهرها و برپایی نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی و اجتماعی حوزه بسیج در بوستان زیباکنار خرم‌آباد را از جمله برنامه‌های این هفته عنوان کرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: در این هفته شبیه‌سازی عملیات بیت‌المقدس چهار در خرم‌آباد اجرا می‌شود که این شبیه‌سازی به واسطه نقش تعیین کننده رزمندگان لرستان در این عملیات برای چندمین سال متوالی صورت می‌گیرد.

پازدار اظهار داشت: در طول هفته دفاع مقدس علاوه بر اجرای نمایش مردان آسمانی برای سومین سال متوالی، برنامه‌های ورزشی چون کشتی بومی محلی و ورزش باستانی نیز در مرکز استان لرستان برگزار می‌شود.

وی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رایگان به بیماران در درمانگاه‌های سپاه لرستان، برپایی بیمارستان صحرایی در یکی از مناطق محروم شهرستان کوهدشت، اعزام تیم‌های درمانی به مناطق محروم و همچنین گردهمایی پیشکسوتان دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌های این هفته در لرستان برشمرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران لرستان گفت: برای هفته دفاع مقدس در استان لرستان برنامه شب شعر و شب خاطره، یادواره شهدا و نیز جشنواره علمی پژوهشی مهندسی پژوهش در نظر گرفته شده است.

وی افزود: همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس بهره‌برداری از 45 سالن چندمنظوره ورزشی هر کدام به مساحت 500 مترمربع که توسط سپاه استان در سطح مناطق شهری و روستایی استان لرستان ساخته شده، آغاز می‌شود.

پازدار یادآور شد: سپاه پاسداران دو تکلیف مهم دارد، یکی ماموریت سازمانی و دیگری پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی و انقلاب است.

در ادامه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پلدختر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اهم برنامه‌های هفته دفاع مقدس این شهرستان را اعلام کرد.

محمد شریف نوریان گفت: این برنامه‌ها در قالب یادواره‌های شهدا، غبارروبی، عطر افشانی گلزار شهدا و برنامه‌های متنوع از 31 شهریور تا ششم مهر در ناحیه مقاومت بسیج پلدختر، حوزه‌ها و رده‌های مقاومت برگزار می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پلدختر حضور بسیجیان در نماز جمعه، دیدار با خانواده‌های شاهد و ایثارگر، نواختن زنگ مقاومت و ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت و بصیرت افزایی را از برنامه‌های مهم هفته دفاع مقدس در پلدختر اعلام کرد.

وی گفت: دفاع مقدس یاد آور رشادت‌ها و ایثار بزرگ مردانی است که به امام خمینی (ره) لبیک گفتند و از دین، سرزمین و ناموس ایران اسلامی دفاع کردند و از همه وجود خود گذشتند و استقلال و سربلندی را برای کشورمان به ارمغان آوردند و ازاین امتحان پیروز و سر بلند بیرون آمدند.

نوریان افزود: تلاش شده تا در هفته دفاع مقدس جوانمردی، شجاعت، شهامت و رشادت‌ها و ارزش‌های این ایام و یاد و خاطره این عزیزان در دوران دفاع مقدس برای نسل کنونی بازگو شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پلدختر با بیان این که تجربه‌های دوران دفاع مقدس موفقیت همه جانبه کشور را تضمین کرده است، گفت: دفاع مقدس نشان دهنده زنده بودن مکتب عاشورا بود و جوانان ایران در جنگ هشت ساله نشان دادند که انقلاب اسلامی زیر بار ظلم و ستم نمی‌رود.

انتهای پیام/ل10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول