اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع دستی استان اردبیل خبر داد

اردبیل میزبان کارگاه آموزشی مهر اصالت

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: پانزدهمین کارگاه آموزشی مهر اصالت و بسته‌بندی صنایع دستی در اردبیل برگزار خواهد شد.

اردبیل میزبان کارگاه آموزشی مهر اصالت

علیرضا دباغ‌عبداللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: پانزدهمین کارگاه آموزشی مهر اصالت و بسته‌بندی صنایع دستی به صورت یک روزه برای هنرمندان صنایع دستی سراسر استان در 25 مهر ماه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه از اساتید کشوری برای تدریس در این کارگاه آموزشی دعوت می‌شود، افزود: تمام آثار 60 رشته صنایع دستی فعال در استان اردبیل می‌توانند برای دریافت مهر اصالت در کارگاه آموزشی مذکور شرکت کرده و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

دباغ‌عبد‌اللهی برگزاری چنین کارگاه‌های آموزشی را هر سال یک‌بار توصیه کرد و بیان داشت: کارگاه آموزشی مهر اصالت برای دومین بار است که در استان برگزار می‌شود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل ادامه داد: هنرمندان صنایع دستی برای دریافت مهر اصالت باید چندین شاخص شامل کیفیت، اصالت و روند تولید یا دانش فنی اصالت را رعایت کنند.

این مسئول افزود: علاوه بر حضور اساتید کشوری در این کارگاه آموزشی، جزوات آموزشی و لوح فشرده نیز ارائه می‌شود.

وی هدف از برگزاری کارگاه آموزشی مهر اصالت را آشنایی هنرمندان با شاخص‌های دریافت مهر اصالت بیان کرد و ابراز داشت: آثار هنرمندان شرکت کننده برای دریافت مهر اصالت در سه مرحله به صورت منطقه‌ای داوری شده، سپس کارشناسان یونسکو هر دو سال یک بار در مورد این آثار داوری خواهند کرد.

دباغ‌عبداللهی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: نشان مرغوبیت صنایع دستی در سال 2000 بطور مشترک توسط سازمان یونسکو و انجمن توسعه و ترویج صنایع دستی ASEN پایه‌گذاری شد و به دنبال موفقیت‌های کسب شده، این طرح در سراسر دنیا گسترش یافت.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به تاثیر ثبت آثار و داشتن مهر اصالت تصریح کرد: هنرمندان برای استفاده از طرح‌های متاثر از هویت ملی و ایجاد ابتکار و نوآوری، ترغیب شده و به سمت تولید هدفمند پیش خواهند رفت.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول