اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شوشتر در مجلس خواستار شد

ضرورت رسیدگی به وضع میراث فرهنگی خوزستان

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شوشتر در مجلس گفت: آثار تاریخی و میراث فرهنگی در خوزستان متولی مناسبی ندارد و در این شهرستان با وجود پایگاه سازه‌های آبی وضعیت بدتر از این است.

ضرورت رسیدگی به وضع میراث فرهنگی خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، حجت‌الاسلام سید محمد سادات ابراهیمی پیش از ظهر امروز در مراسم بازگشایی پل بند تاریخی گرگر اظهار داشت: مشکلات موجود در میراث فرهنگی به ویژه پایگاه سازه‌های آبی شوشتر به سایر دستگاه‌های اجرایی این شهرستان منتقل شده است و سیکل اجرایی شهرستان را دچار اختلال کرده است.

وی با اشاره به مشکلات موجود در شوشتر افزود: مردم از کاستی‌ها و مشکلات موجود در آثار تاریخی به ویژه سازه‌های آبی شوشتر بسیار گلایه‌مندند و باید مشکلات موجود اعم از مدیریتی و اجرایی در اسرع وقت برطرف شود.

وی با تجلیل از مؤسسه گنجینه آب افزود: بخش عمده عقب افتادن پروژه استحکام بخشی و علاج بخشی پل بند گرگر شوشتر به میراث فرهنگی و پایگاه سازه‌های آبی برمی گردد و زمان زیادی از این پروژه توسط این دو نهاد صرف شد.

سادات‌ابراهیمی تأکید کرد: مؤسسه ملی گنجینه آب ایران در زمان مقرر و یا زود تر از زمان تعیین شده استحکام بخشی و علاج بخشی، بخشی از پل بند گرگر را انجام داده است و در شرایط کنونی شاهد باز‌گشایی آن هستیم.

وی افزود: بیش از 50 درصد آثار ثبت ملی شده خوزستان در شوشتر قرار دارد و وضعیت موجود در آثار تاریخی و سازه‌های آبی شوشتر اصلا مطلوب این شهرستان نیست و باید در این‌باره رسیدگی شود.

وی خواستار شد: بازگشایی باند دوم این پل در دو ماه آینده انجام شود و کارشناسان در این باورند که این امر قابل تحقق است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول