اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی خبر داد

افزایش 100 درصدی دانش‌آموزان خراسانی شرکت‌کننده در المپیادهای‌ جهانی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: حضور دانش‌آموزان خراسانی در المپیادهای جهانی و استانی خراسان‌رضوی افزایش 100 درصدی داشته است.

افزایش 100 درصدی دانش‌آموزان خراسانی شرکت‌کننده در المپیادهای‌ جهانی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ظهر امروز محمدتقی فخریان در همایش مدیران مجتمع‌های آموزشی و پرورشی در مرکز آموزش نیروی انسانی شهید کامیاب اظهار کرد: نخستین گام از سند تحول بنیادین همزمان با میلاد امام رضا (ع) اجرایی شد و مهر امسال در شورای آموزش و پرورش خراسان‌رضوی توسط استاندار، مدرسه اسوه نبوی، تکریم تعالیم رضوی نامگذاری شد که بر همین اساس باید مجتمع‌های آموزشی و پرورشی خود را پایگاهی برای انتقال برنامه‌های فرهنگی و دینی کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی افزود: مدارس باید اسوه نبوی باشند و در این مدارس باید مدیریت نیز به همین شکل باشد و البته در این راه و در افق 1404 معلمان پرچم‌دار سیره نبوی هستند.

فخریان خاطرنشان کرد: افرادی در افق 1404 تاثیر گذارند که در یک شبکه فراگیر کار می‌کنند و فراگیرترین شبکه آموزش و پرورش است که سراسری و ملی است و می‌تواند فرهنگ‌ساز موضوعات مختلف باشد.

وی تاکید کرد: خراسان‌رضوی بزرگترین استان از نظر تعداد دانش‌آموز است که این تعداد با اولیا و معلمان نیمی از استان را تشکیل می‌دهند و دانش‌آموزان می‌توانند موضوعات مختلف را منتقل کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی یادآور شد: تاثیرگذارترین حوزه، حوزه دانش‌آموزی است و اگر قرار باشد جنبشی در جامعه وجود داشته باشد مانند جنبش دانش‌آموزی یا کارگری، باید در ابتدا جنبش دانش‌آموزی وجود داشته باشد چرا که این دانش‌آموزان فردا اقشار جامعه آینده را تشکیل می‌دهند.

فخریان در ارتباط با آمار قبولی دانش‌آموزان متوسطه خراسان‌رضوی گفت: در خرداد و تیرماه 91 یکی از توفیقات خراسان‌رضوی آمار قبولی دانش‌آموزان مقطع متوسطه بود که 5.12 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت که از ابتدای انقلاب اسلامی بی‌سابقه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در المپیادهای جهانی  و استانی نیز خراسان‌رضوی افزایش 100 درصدی حضور دانش‌آموزان را داشت علاوه بر این در رتبه‌های کنکور امسال نیز موفقیت بسزایی داشتیم که در راستا توانستیم در میان استان‌های کشور رتبه سوم را کسب کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی تاکید کرد: افزایش قبولی یا کسب موفقیت در المپیادها به خاطر داشتن برنامه و نقشه راه است که البته برنامه تمام کار نیست و فردی را می‌خواهد تا این برنامه‌ها را به خوبی اجرایی کند؛ این فرد با روحیه جهادی و تدبیر حکیمانه می‌تواند برنامه‌ها را به نتیجه برساند.

در ادامه رمضان نیری معاون آموزش متوسطه خراسان‌رضوی که در این همایش حضور داشت در ارتباط با مجتمع‌های آموزشی و پرورشی اظهار کرد: چند نکته مانند نگاه رهبرانه باید در مجتمع‌ها باشد چرا که این نگاه با نگاه مدیریتی تفاوت دارد و نگاه رهبرانه یک نگاه عمیق و وسیع است و رهبر باید اعتقاد داشته باشد که فعالیت او در مجتمع موثر است.

وی افزود: همچنین مدیر باید بتواند یک فضای ارتباطی را ایجاد کند که این خود اساس تعلیم و تربیت ارتباط سالم است و با ارتباط سالم برنامه‌ها تاثیرگذار می‌شود.

نیری خاطرنشان کرد: مدیران مدارس تحت پوشش مجتمع‌های آموزشی و پرورشی اگر استقلال کامل نداشته باشند که اصلاً مجتمع شکل نگرفته و اگر کاملا زیر نظر مجتمع باشند هم‌افزایی اتفاق نمی‌افتد بنابراین باید مدارس استقلال را در یک فضای بزرگتر که همان مجتمع است داشته باشند.

انتهای پیام/ح10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول