اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

افتتاح پروژه آبرسانی به منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاینی

خبرگزاری فارس: با حضور مسئولان استانی و شهرستانی پروژه آبرسانی و برق‌رسانی به منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاینی به بهره‌برداری رسید.

افتتاح پروژه آبرسانی به منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاینی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی در آیین افتتاح پروژه آبرسانی و برق‌رسانی به منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاینی اظهار کرد: بوذرجمهر قاینی یکی از عرفای نامدار و از شاعران قرن چهارم و پنجم هجری قمری است.

محمدرضا رضایی گفت: منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر حدود 509 هکتار وسعت دارد که از سمت شرق و جنوب شرق به ارتفاعات کوه ابوذر و قلعه کوه از جنوب تا انتهای پارک جنگلی قهستان در ضلع شرقی جاده قاین به بیرجند و همچنین جاده کمربندی گسترده شده است.

وی ادامه داد: در این منطقه سه گونه جاذبه تاریخی و فرهنگی، طبیعی و انسان‌شناختی وجود دارد که آرامگاه ابوالمفاخر (از رجال قرن ششم هجری)، آرامگاه بوذرجمهر، قلعه چهل دختر و قلعه کوه از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی این منطقه محسوب می‌شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی تصریح کرد: اراضی کوهستانی همراه با دشت و چشم‌اندازهای مناسب در حومه شهر که به منطقه بوذرجمهر جلوه خاصی بخشیده نیز از جاذبه‌های طبیعی این منطقه است.

رضایی افزود: عبور راه ارتباطی مشهد به بیرجند و سیستان و بلوچستان، جذب گردشگران ترانزیتی، امکان احداث و ایجاد خدمات زیرساختی و رفاهی مناسب از جمله اقامتگاه و اشتغال از مهم‌ترین ظرفیت‌های موجود در این منطقه است که با اجرای پروژه آب و برق برای این منطقه نمونه گردشگری فراهم شده است.

این مسئول ادامه داد: همچنین فرصت سرمایه‌گذاری از جمله ایجاد هتل، تاسیسات تجاری، رفاهی و گردشگری برای سرمایه‌گذاران فراهم شده است.

وی اظهار کرد: برای اجرای پروژه آبرسانی و برق‌رسانی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاینی اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 700 میلیون ریال هزینه شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از افتتاح نمایشگاه عکس جاذبه‌های تاریخی در آرامگاه بوذرجمهر قاینی خبر داد و گفت: علاقمندان می‌توانند ضمن بازدید از منطقه نمونه گردشگری و آرامگاه بوذرجمهر قاینی از نمایشگاه عکس جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی شهرستان نیز بازدید کنند.

انتهای پیام/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول