اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح

محمدیوسف حسنی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان شد

خبرگزاری فارس: محمدیوسف حسنی با حضور رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان شد.

محمدیوسف حسنی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان در گرگان اظهار داشت: دو واژه در معارف دینی ما وجود دارد که بسیار به یکدیگر نزدیک هستند و در برخی موارد شاید تصور شود این دو واژه یکسان هستند که یکی از آنها حق و دیگری عدل است.

حجت‌الاسلام محمدکاظم بهرامی تصریح کرد: در آیات قرآن کریم آمده است که در نظام تکوین خداوند آسمانها و زمین را به حق آفرید و مشابه این تعبیر را در روایات نیز داریم که قوام آسمانها و زمین به عدل است و عدل عامل پابرجایی آنهاست.

وی اضافه کرد: اگر عدل و اعتدال نباشد نظام آسمانها و زمین به هم می‌ریزد لذا در نظام تکوین، خدا هر چیزی را خوب و نیکو آفریده و در مسیری آنها را هدایت می‌کند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نظام تکوین را یک نظام احسن خواند و افزود: نظام تکوینی نظامی است که زیباتر از آن یافت نخواهد شد چرا که بر اساس حق و عدل است و هیچگونه ناهماهنگی و انحرافی در آن وجود ندارد.

بهرامی با بیان اینکه در قضاوت نیز حکم به حق آمده است خاطر نشان کرد: خداوند در قرآن امر کرده امانات را به اهل خودشان ادا کنید و وقتی که بین مردم حکم می‌کنید به عدل باشد لذا حکم به حق و عدل پایه کار در نظام تکوین و تشریع است.

وی تصریح کرد: نظام تکوین نظام هستی است و نظام تشریع نیز نظامی است که مربوط به تکالیف بشری می‌شود.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با بیان اینکه عدل محکم‌ترین بنیاد است، افزود: بنا به فرمایش حضرت علی (ع) محکم‌ترین بنیادی که می‌توان بنا کرد عدل و عدالت است و موضوع عدالت در روایات، بنیاد اصلی زندگی و مایه حیات انسانها تلقی می‌شود.

بهرامی یادآور شد: اگر می‌خواهید زندگی مردم قوام داشته و پابرجا باشد باید دنبال عدالت باشید چرا که عدالت قوام رعیت و مردم است بنابراین اگر می‌خواهید ایمان داشته باشید، عدل سرآمد ایمان است.

وی خطاب به مسئولان و نیروهای مسلح قضایی افزود: اگر می‌خواهید جامعه‌تان جامعه مقدس و ارزشمندی باشد باید حق و عدالت در جامعه حاکم شود و اگر کسی به حقی تعدی کرد جامعه بتواند آن حق را به جای خویش برگرداند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: جامعه‌ای که نتواند حق ضعیف از قوی را بدون دردسر بگیرد مقدس و ارزشمند نیست و جامعه‌ا‌ی که به راحتی در آن حق ضعفا پایمال شود نیز ارزشمند نیست، جامعه‌ای که ضعیفان زیر دست زورگویان له شوند متمدن نیست و این موارد تنها گوشه‌ای از عدالت است.

در پایان این مراسم لوح تقدیری از سوی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به پاس زحمات محمد صبوری رئیس سابق سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان به وی اهدا و طی حکمی محمدیوسف حسنی در این سمت معارفه شد.

انتهای پیام/ز10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول