اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان قضایی نیروهای مسلح کل کشور عنوان کرد

توجه ویژه سازمان قضایی نیروهای مسلح به پیشگیری از وقوع جرم

خبرگزاری فارس: معاون نظارت و بازرسی سازمان قضایی نیروهای مسلح کل کشور گفت: این سازمان توجه ویژه‌ای به پیشگیری از وقوع جرم در میان نیروهای مسلح داشته و اقداماتی را در این زمینه سامان‌دهی کرده است.

توجه ویژه سازمان قضایی نیروهای مسلح به پیشگیری از وقوع جرم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمد صفری در همایش «پیشگیری از جرایم نیروهای مسلح استان قم» که پیش از ظهر امروز در سالن شهید اخلاقی سپاه علی‌بن‌ابیطالب(ع) برگزار شد اظهار کرد: پیشگیری از وقوع جرم به معنای هوشیاری و هوشمندی برای حفظ یک سازمان و دستگاه است.

وی افزود: جامعه هوشمند نسبت به جرایم حساس بوده و در طول سال‌های اخیر، سازمان قضایی نیروهای مسلح نسبت به آسیب‌هایی که نیروهای مسلح را تهدید می‌کند توجه خاصی داشته و این امر به معنای افزایش جرم در میان این نیروها نیست بلکه مراقبت و تأمین سلامت کادرهای نظامی را می‌رساند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان قضایی نیروهای مسلح کل کشور با بیان اینکه جمهوری اسلامی طلایه‌دار نظام الهی در جهان و احیا کننده اسلام در قرن حاضر محسوب می‌شود گفت: در این نظام نمی‌توان وقوع جرایم در میان افراد جامعه به ویژه نیروهای مسلح را پذیرفت زیرا پیشوایان بزرگوار ما یعنی ائمه اطهار(ع) همواره در این خصوص سفارش کرده و نباید از توصیه‌ها و دستورات آنها تخلف کرد.

وی با اشاره به ضرورت پیروی همه مردم از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری تصریح کرد: باید از جرایمی که کارآیی سیستم را کاهش می‌دهند جلوگیری کرده و اشکالات موجود را برطرف کنیم.

صفری با تاکید بر پیشگیری از جرایم مالی در میان نیروهای مسلح افزود: جلساتی مانند این در همه استان‌ها برگزار می‌شود و پس از آن نتایج حاصل شده در اختیار مسئولان و فرماندهان نظامی قرار می‌گیرد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان قضایی نیروهای مسلح کل کشور خاطر نشان کرد: یکی از اقدامات خوبی که در زمینه پیشگیری از وقوع جرم صورت گرفته دعوت از ذی‌حسابان مالی در این همایش است.

وی با تاکید بر بررسی وقوع جرم از مرحله تخیل آن در ذهن افراد تا مرحله ارتکاب گفت: در این خصوص باید محیط، زمینه، شخصیت و وضعیت فرد خاصی مورد ارزیابی قرار گیرد.

صفری افزود: محیط‌های مختلف اجتماعی و طبیعی یا شخصی و اجتماعی در وقوع جرم تأثیرگذار هستند و باید اتفاقی بودن جرم را نیز بررسی کرد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول