اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از 14 ماه سرپرستی

صادق نجفی بالاخره مدیرعامل منطقه آزاد ارس شد

خبرگزاری فارس: صادق نجفی پس از حدود 14 ماه سرپرستی منطقه آزاد ارس بالاخره حکم مدیرعاملی این منطقه به اسم وی ثبت شد.

صادق نجفی بالاخره مدیرعامل منطقه آزاد ارس شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، با حکم معاون رئیس‌جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، صادق نجفی به عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس منصوب شد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، در حکم حمید بقایی آمده است: به استناد ماده 6 قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و با عنایت به تفویض اختیار ریاست محترم جمهوری موضوع نامه شماره 17806 مورخ 30/1/1389 و نظر به سوابق و تجربیات جنابعالی به موجب این ابلاغ به عنوان «رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی ارس» منصوب می‌شوید.

توسعه زیرساخت‌ها و فراهم آوردن امکان سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی در منطقه، ایجاد اشتغال، افزایش صادرات و توجه به بازارهای جهانی از مهم‌ترین اموری است که انتظار می‌رود با بهره‌گیری از قابلیت‌ها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در منطقه و در هماهنگی با هیئت مدیره محترم و دبیرخانه شورای هماهنگی نسبت به تحقق آن اهتمام ورزید.

براساس این گزارش، صادق نجفی از مرداد 90 پس از دستگیری علیرضا مقیمی مدیرعامل منطقه آزاد ارس توسط مجتمع قضایی کارمندان دولت به عنوان سرپرست منطقه آزاد ارس منصوب شد.

صادق نجفی متولد 1339 دارای مدرک مدیریت بوده و هم‌اکنون در حال سپری کردن دفاع از دوره دکترا است.

صادق نجفی همچنین دبیر کمیته روابط اقتصادی خارجی شمالغرب کشور، عضو هیئت مدیره منطقه آزاد ارس، عضو هیئت امنای دانشگاه غیرانتفاعی اسوه، دبیر کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان، عضو کارگروه صادرات کشور، سرپرست منطقه آزاد ارس و رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان‌شرقی را در کارنامه خود دارد.

صادق نجفی پیش از این سرپرستی سازمان منطقه آزاد ارس را بر عهده داشت.

منطقه آزاد ارس در شمال‌غرب ایران در نقطه صفر مرزی در مجاورت با کشورهای ارمنستان، آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان استقرار یافته است.

بر اساس مصوبه هیئت وزیران در تاریخ هفتم تیر 1384 به شماره 20708/ت530820 محدوده منطقه آزاد ارس شامل 9 هزار و 700 هکتار از اراضی منطقه می‌شد که براساس مصوبه جدید این هیئت محترم در چهاردهم آذر 1387 محدوده این منطقه به 51 هزار هکتار شامل بخش‌هایی از دو شهرستان جلفا و کلیبر افزایش یافت.

این محدوده ابلاغی در بخش متصل، محدوده اصلی را از 9700 هکتار به 20500 هکتار افزایش داده است و در 3 بخش منفصل نیز قسمتی از شهرستان کلیبر به وسعت 24 هزار هکتار (موسوم به قلی‌بیگ‌لو) و اراضی اطراف سد خدآفرین به وسعت 6100 هکتار و محدوده گمرک نوردوز (مرز ایران با ارمنستان) به وسعت 240 هکتار جمعاً به وسعت 51000 هکتار کل محدوده منطقه آزاد ارس را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول