به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین، محمدحسن ایرانخواه، اظهار کرد: مصرف سوخت ناوگان به طور روزانه 25 هزار لیتر است که شهرداری یارانهای برای آن در نظر میگیرد و در ماه یک میلیارد ریال بابت آن پرداخت میکند.
وی مهمترین مشکل سوخت ناوگان را آلایندگی زیاد آنها دانست و افزود: در حال حاضر گازوییل مصرفی در ایران حدود هفت هزار ppm (واحد آلایندگی هوا) آلایندگی دارد که استاندارد جهانی برای آن ppm 50 است.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین بیان کرد: باید تمهیداتی در خصوص کاهش آلایندگی سوختهای مصرفی انجام گیرد تا شاهد آلایندگی زیاد اتوبوسهای ناوگان در سطح شهر قزوین نباشیم.
ایرانخواه از همکاری مطلوب شرکت نفت، قبل و بعد از هدفمند کردن یارانهها اظهار رضایت کرد و افزود: تعامل خوبی با شرکت نفت در خصوص تأمین سوخت ناوگان وجود دارد و شهرداری تاکنون توانسته با پرداخت یارانه، سوخت با قیمت ارزان به رانندگان ارائه دهد.
این مسئول با بیان اینکه بازسازی ناوگان اتوبوسرانی به منظور کاهش آلایندگی ناوگان و نوسازی آنها همچنان ادامه دارد، عنوان کرد: از 242 دستگاه اتوبوس این سازمان تاکنون 90 دستگاه بازسازی شده و این طرح برای تمامی ناوگان در حال اجراست، چراکه هر دستگاه به فراخور وضعیت و عیبهای موجود باید مورد بازسازی قرار گیرد.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین هزینه نوسازی هر دستگاه اتوبوس را بین 250 تا 400 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: نوسازی ناوگان شامل کفسازی، رنگ، تعمیر موتور و قطعات دیگر است که هر دستگاه متناسب با وضعیت خود، نوسازی میشود.
انتهای پیام/خ30/پ3003