اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

طولانی ترین جلسه هیئت دولت با موضوع استعفا

خبرگزاری فارس:جلسه هیئت دولت بمنظور استعفا امروز تا ساعت 9شب ادامه داشت ، در این جلسه اعضای گروه ویژه دولت در امور کردستان حضور نداشتند . صدرحاج سید جوادی وزیر دادگستری بعد از این جلسه گفت : دولت استعفا داده است و متن استعفای بازرگان تهیه و در هیئت وزیران مطرح و مورد تائید اعضای دولت قرار گرفته است.

طولانی ترین جلسه هیئت دولت با موضوع استعفا

رخدادهای 14آبان 1358

چکیده

امام خمینی امروز در دیدار با کارکنان بیمه مرکزی آمریکا را شیطان بزرگ نامیده و اقدام دانشجویان در تسخیر سفارت آمریکا را تائید کردند .

ایشان همچنین در دیدار با شهردار تهران از وی و مسئولان شهری خواستند به مستضعفان و جنوب شهری ها بیشتر رسیدگی کنند .

رهبر انقلاب همچنین در دیدار با هیئت سیاسی – نظامی پاکستان با اشاره به دو مشکل عمده مسلمانان فرمودند : این جدایی مابین مذهب، یک اساسی است که ما را به نیستی دارد می‎کشد. اینها باید همه با هم متحد باشند، تا اینکه اساس اسلام را ما بتوانیم در همه جا پیاده بکنیم.

دولت موقت استعفا داد . مهندس بازرگان در نامه استعفای خود که امروز در قم تقدیم امام شد تاکید کرده است : دخالت‌ها، مزاحمت‌ها، مخالفت‌ها و اختلاف نظر‌ها، انجام وظایف محوله و ادامه مسئولیت را برای همکاران و اینجانب مدتی است غیرممکن ساخته است .

در پی اشغال سفارت آمریکا در ایران به وسیله دانشجویان مسلمان پیرو خط امام صبح امروز سرکنسولگری آمریکا در تبریز و شیراز به اشغال دانشجویان درآمد . همچنین دانشجویان مسلمان پیرو خط امام عمل گروهی که با هجوم به سمت سفارت انگلیس آن را اشغال کرده بودند تقبیح کرده و این مکان را بازپس گرفته و تحویل سپاه پاسداران دادند .

متعاقب اشغال سفارت آمریکا توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام گروها و احزاب با انتشار بیانیه هایی از این حرکت دانشجویان استقبال و حمایت کردند .

حوزه علمیه قم نیز امروز با انتشار بیانیه ای ضمن تائید اقدام دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در تسخیر لانه جاسوسی دیدار بازرگان با برژینسکی معاون رئیس جمهور آمریکا را محکوم کرد .

در این راستا سازمان مجاهدین خلق( منافقین) با انتشار بیانیه ای ضمن تائید مبارزات ضد آمریکایی ملت ایران از امام خمینی خواست تا کلیه قرار دادهای نظامی و نفتی ایران با آمریکا لغو شده و نیز روابط بین دو کشور تا تحویل شاه به ایران قطع شود .

خبر دیگر اینکه گزارش های رسیده از بانه حاکی است که اوضاع در این شهر آرام می باشد و از دیروز آتش بس مورد توافق نمایندگان مردم بانه و مقامات نظامی که با حضور امام جمعه به امضا رسیده بود در این شهر به مورد اجرا گذاشته شد . گزارش های رسیده از غرب کشور نیز حاکی است که شهر مرزی نوسود و پاسگاه های دزآور ، شوشمی و هانی گرمله به تصرف افراد مسلح حزب دموکرات درآمده است .

شیطان بزرگ آمریکا است

رهبرانقلاب امروز در دیدار با کارکنان بیمه مرکزی ایران با اشاره به توطئه های آمریکا علیه ملت ایران آمریکا را شیطان بزرگ نامیدند . اهم بیانات امام خمینی در این دیدار عبارت است از :

1- در یک روایتی است که رسول خدا که مبعوث شد، آن شیطان بزرگ فریاد کرد و شیطانها را دور خودش جمع کرد و اینکه مشکل شد کار بر ما.  در این انقلاب، شیطان بزرگ که امریکاست، شیاطین را با فریاد دور خودش دارد جمع می‎کند. و چه بچه شیطانهایی که در ایران هستند و چه شیطانهایی که در خارج هستند، جمع کرده است و هیاهو به راه انداخته است.

مرکزی که جوانهای ما گرفتند لانه جاسوسی بود

2- آن مرکزی هم که جوانهای ما رفتند گرفتند ـ آنطور که اطلاع دادند ـ مرکز جاسوسی و مرکز توطئه بوده است. امریکا توقع دارد که شاه را ببرد به آنجا مشغول توطئه، پایگاهی هم اینجا برای توطئه درست کنند، و جوانهای ما بنشینند و تماشا کنند.

ریشه های فاسد به دنبال خروج دانشجویان از لانه جاسوسی

3- باز ریشه‎های فاسد به فعالیت افتاده بودند که ما هم دخالتی بکنیم و جوانها را بگوییم که شما بیرون بیایید از آنجایی که رفتند... جوانهای ما باید با تمام توجه و با قدرت این توطئه‎ها را از بین ببرند.

ما به تکلیفمان عمل می کنیم ...

4- اگر دست برندارند از اینها و این جانیها را تحویل ندهند، یا لااقل بیرون نکنند از مملکت خودشان، ما تکلیف دیگری داریم و عمل می‎کنیم به آن تکلیف.(1)

رهبر انقلاب:در یک روایتی است که رسول خدا که مبعوث شد، آن شیطان بزرگ فریاد کرد و شیطانها را دور خودش جمع کرد و اینکه مشکل شد کار بر ما.  در این انقلاب، شیطان بزرگ که امریکاست، شیاطین را با فریاد دور خودش دارد جمع می‎کند. و چه بچه شیطانهایی که در ایران هستند و چه شیطانهایی که در خارج هستند، جمع کرده است و هیاهو به راه انداخته است.

رسیدگی به مستضعفان در اولویت قرار گیرد

رهبر انقلاب امروز در دیدار با شهرداران و معاونان ، هیئت مدیره شرکت واحد اتوبوسرانی و کارکنان شهرداری تهران خواستار رسیدگی مسئولان به قشر مستضعف جنوب شهر شدند .امام خمینی در این دیدار فرمودند : آنچه که مهم است این است که آن قشر مستضعف بیشتر مورد نظر باشد. در تهران، آن حاشیه‎های اطراف تهران و آن زاغه‎نشینها و آن چادرنشینهای اطراف بیشتر مورد نظر باشند تا طرف شمال شهر، و در شهرهای دیگر، روستاهای دیگر، توجه به این قشر مستضعف بیشتر باشد از توجه به قشر مُرفَّه.(2)

دو مشکل بزرگ مسلمانان

امام خمینی امروز همچنین با سفیر و هیئت سیاسی- نظامی پاکستانی دیدارو گفت و گو کردند.رهبر انقلاب گفتند : به نظر من، اساس مشکلاتی که برای آن ممالک اسلامی هست از همه بالاتر، دو تا مشکل است؛ یک مشکل، مشکل بین حکومتها و ملت است که حکومتها از ملت جدا هستند به حسب نام، یعنی نه حکومتْ خودش را از ملت می‎داند، نه ملتْ خودش را از حکومت. کلید این مشکل به دست حکومتهاست، اگر چنانچه حکومتها طوری باشند که ملت احساس کند که اینها خدمتگزار او هستند ملتها حاضرند برای همکاری.

اختلاف بین دولتهای اسلامی مشکل دوم مسلمانان

امام خمینی ادامه دادند : مشکل دوم که باز از مشکلهای اساسی است برای دولتها و ملتهای اسلام؛ مشکلی است که بین خود دولتهاست. در عین حالی که اسلام دعوت کرده است بر اتحاد، و قرآن کریم مسلمین و مؤمنین را اِخْوَه  می‎داند، در عین حال می‎بینیم که بین دولتهای اسلامی بعضی با بعض اختلافات هست. چرا باید دو تا حکومت ـ که هر دو اسلامی هستند، و هر دو مال یک پدیده که پدیده اسلامی است، متعلق به یک حقیقت هستند، قرآنِ آنها یکی است، پیغمبرِ آنها یکی است ـ چرا نباید دعوت اسلام را قبول کنند؟

جدایی بین مذاهب اسلامی ما را به نیستی می کشاند

رهبر انقلاب در بخش دیگری از سخنان خود فرمودند : این جدایی مابین مذهب، یک اساسی است که ما را به نیستی دارد می‎کشد. اینها باید همه با هم متحد باشند، تا اینکه اساس اسلام را ما بتوانیم در همه جا پیاده بکنیم. و در آنجا هم که این دو مذهب هست، مذهب اهل سنت هست و مذهب شیعه هست؛ کوشش کنید که با هر دو به طور برادری رفتار کنید، و سفارش کنید که آنها هم با هم به طور برادری رفتار کنند.(3)

دولت موقت استعفا داد

مهندس مهدی بازرگان نخست‌وزیر امروز استعفای خود را تقدیم امام کرد.صادق طباطبایی معاون سیاسی نخست‌وزیر و سخنگوی دولت در گفت‌وگوی کوتاهی درباره تکلیف کارهای جاری مملکت تا تعیین تکلیف دولت جدید اعلام کرد: تا تعیین تکلیف قطعی پذیرش استعفای دولت بازرگان و تعیین دولت جدید، مهندس بازرگان و اعضای هیات دولت ایشان کارهای جاری مملکت را انجام خواهند داد.

طباطبایی گفت: اعضای کابینه که در هیات حسن نیت مذاکرات کردستان عضویت دارند همچنان کارهای مربوطه و مذاکرات خود را دنبال خواهند کرد. طباطبایی در مورد اینکه آیا استعفای دولت از سوی امام پذیرفته شده است یا خیر، سکوت کرد.

رهبر انقلاب گفتند : به نظر من، اساس مشکلاتی که برای آن ممالک اسلامی هست از همه بالاتر، دو تا مشکل است؛ یک مشکل، مشکل بین حکومتها و ملت است که حکومتها از ملت جدا هستند به حسب نام، یعنی نه حکومتْ خودش را از ملت می‎داند، نه ملتْ خودش را از حکومت.مشکل دوم که باز از مشکلهای اساسی است برای دولتها و ملتهای اسلام؛ مشکلی است که بین خود دولتهاست. در عین حالی که اسلام دعوت کرده است بر اتحاد، و قرآن کریم مسلمین و مؤمنین را اِخْوَه  می‎داند، در عین حال می‎بینیم که بین دولتهای اسلامی بعضی با بعض اختلافات هست.

در بخشی از متن استعفای مهندس بازرگان که امروز در قم تقدیم امام شد آمده است : دخالت‌ها، مزاحمت‌ها، مخالفت‌ها و اختلاف نظر‌ها، انجام وظایف محوله و ادامه مسئولیت را برای همکاران و اینجانب مدتی است غیرممکن ساخته است .(4)

طولانی ترین جلسه هیئت دولت

جلسه هیئت دولت بمنظور استعفا امروز تا ساعت 9شب ادامه داشت ، در این جلسه اعضای گروه ویژه دولت در امور کردستان حضور نداشتند .صدرحاج سید جوادی وزیر دادگستری بعد از این جلسه گفت : دولت استعفا داده است و متن استعفای بازرگان تهیه و در هیئت وزیران مطرح و مورد تائید اعضای دولت قرار گرفته است . (5)

اشغال کنسولگری های آمریکا در تبریز و شیراز

در پی اشغال سفارت آمریکا در ایران به وسیله دانشجویان مسلمان پیرو خط امام صبح امروز سرکنسولگری آمریکا در تبریز به اشغال دانشجویان مسلمان عضو انجمن اسلامی دانشگاه تبریز درآمد . صبح امروز همچنین کنسولگری آمریکا در جنوب کشور مستقر در شیراز به وسیله دانشجویان مسلمان و پاسداران انقلاب اسلامی تصرف شد . (6)

گروهی از دانشجویان ایرانی مقیم آمریکا وابسته به انجمن اسلامی دانشجویان در آمریکا و کانادا بر علیه اقامت شاه سابق در آمریکا دست به تظاهرات گسترده ای زدند و توانستند مجسمه آزادی را به اشغال خود در آورند و بدین وسیله اعتراض خود را نسبت به اقامت شاه سابق در آمریکا اعلام کنند . (7)امروز همچنین سید احمد خمینی فرزند امام در محل سفارت آمریکا حاضر شدند و مورد استقبال گسترده دانشجویان مسلمان پیرو خط امام قرار گرفتند . (8)

در پی اشغال سفارت آمریکا در ایران به وسیله دانشجویان مسلمان پیرو خط امام صبح امروز سرکنسولگری آمریکا در تبریز به اشغال دانشجویان مسلمان عضو انجمن اسلامی دانشگاه تبریز درآمد . صبح امروز همچنین کنسولگری آمریکا در جنوب کشور مستقر در شیراز به وسیله دانشجویان مسلمان و پاسداران انقلاب اسلامی تصرف شد.

اظهار نگرانی وزارت امور خارجه آمریکا

وزارت امور خارجه آمریکا نگرانی خود را بخاطر اشغال سفارت آمریکا در تهران به وسیله گروهی از دانشجویان مسلمان به مقامات ایرانی اعلام کرد . در بیانیه وزارت خارجه آمریکا تاکید شده است کاردار سفارت آمریکا از همان ابتدا با دکتر ابراهیم یزدی وزیر خارجه در تماس است . در این بیانیه از کوششهای دولت ایران تقدیر شده است . (9)

سفارت انگلیس تحت محافظت قرار گرفت

سفارت انگلیس در تهران از سوی ماموران مسلح تحت محافظت قرار گرفته و از امروز صبح محافظان مسلح در اطراف ساختمان این سفارت در خیابان فردوسی مستقر شده اند . بر اساس گزارش خبرنگاران حفاظت از سفارت انگلیس در خیابان فردوسی به پاسداران کمیته منطقه 9واگذار شده است .به دلیل انتشار اخباری مبنی بر حضور بختیار در انگلیس دولت نگران این است که سفارت انگلیس نیز همانند سفارت آمریکا مورد تهاجم قرار گیرد . (10)

حوزه علمیه قم با انتشار اطلاعیه ای پشتیبانی خود را از دانشجویان پیرو خط امام در اشغال سفارت آمریکا در تهران اعلام و از ملاقات مهندس بازرگان با برژینسکی در الجزایر انتقاد کرد . (13)آیت الله خلخالی نیز در اعتراضی به دیدار نخست وزیر با معاون رئیس جمهور آمریکا تسخیر سفارت آمریکا توسط دانشجویان را واکنشی به این دیدار دانست.

گفتنی است در پی اشغال سفارت آمریکا گروهی به سفارت انگلیس واقع در خیابان فردوسی حمله کرده و آنرا اشغال کردند ، در پی این اشغال دانشجویان مسلمان پیرو خط امام ضمن تقبیح عمل این گروه آنان را از سفارت بیرون کرده و محل سفارت را در اختیار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار دادند . (11)

ایران رسما از آمریکا خواست شاه را تحویل دهد

پس از بازگشت دکتر ابراهیم یزدی وزیر امورخارجه از الجزایر وزارت امورخارجه با انتشار اطلاعیه ای چگونگی تماس های دیپلماتیک آمریکا با دولت ایران را تشریح کرد و متذکر گردید : وزارت خارجه طی یادداشتی که در هفته گذشته 8آبان بعنوان وزارت امور خارجه آمریکا نوشته است استرداد شاه مخلوع و فرح را رسما از دولت آمریکا خواسته است .

در این اطلاعیه آمده است : در تاریخ 29مهرماه کاردار سفارت آمریکا در تهران طی ملاقاتی با نخست وزیر با حضور وزیر امورخارجه ایران اطلاع داد که شاه به بیماری سرطان پیشرفته ای مبتلا است و اطبای معالج وی توصیه کرده اند که برای معالجه به آمریکا برود .

در ادامه اطلاعیه آمده است : به کاردار آمریکا گفته شد مردم ایران نسبت به دلائل و انتقالات و فعالیت های شاه سابق شدیدا نگران خواهند شد و بیماری شاه را بهانه ای برای رفتن وی به آمریکا و دسترسی داشتن به امکانات لازم برای ادامه اقدامات علیه انقلاب اسلامی ایران خواهند دانست .در این اطلاعیه همچنین تاکید شده است رویه دولت آمریکا که در مقابل خواسته ملت ستمدیده ایران از یک جانی حمایت می کند از نظر وزارت خارجه غیرقابل قبول و شدیدا تقبیح می شود . (12)

اعتراض حوزه علمیه قم به دیدار بازرگان با برژینسکی

حوزه علمیه قم با انتشار اطلاعیه ای پشتیبانی خود را از دانشجویان پیرو خط امام در اشغال سفارت آمریکا در تهران اعلام و از ملاقات مهندس بازرگان با برژینسکی در الجزایر انتقاد کرد . (13)آیت الله خلخالی نیز در اعتراضی به دیدار نخست وزیر با معاون رئیس جمهور آمریکا تسخیر سفارت آمریکا توسط دانشجویان را واکنشی به این دیدار دانست . (14)

اعلام آتش بس در بانه

گزارش های رسیده از بانه حاکی است که اوضاع در این شهر آرام می باشد و از دیروز آتش بس مورد توافق نمایندگان مردم بانه و مقامات نظامی که با حضور امام جمعه به امضا رسیده بود در این شهر به مورد اجرا گذاشته شد .

پس از بازگشت دکتر ابراهیم یزدی وزیر امورخارجه از الجزایر وزارت امورخارجه با انتشار اطلاعیه ای چگونگی تماس های دیپلماتیک آمریکا با دولت ایران را تشریح کرد و متذکر گردید : وزارت خارجه طی یادداشتی که در هفته گذشته 8آبان بعنوان وزارت امور خارجه آمریکا نوشته است استرداد شاه مخلوع و فرح را رسما از دولت آمریکا خواسته است .

خبر دیگر اینکه پیکرهای 12شهید دیگر که در مسجد جامع بانه نگهداری می شد تحویل پادگان این شهر شد و با هلی کوپتر به تهران و سایر شهرها انتقال یافت . از پیرانشهر نیز گزارش شده است گروهی مهاجم پاسگاه ها و پادگان های این شهر را مورد حمله قرار دادند .

اعضای هیئت ویژه حسن نیت مرکب از صباغیان ، سحابی ، فروهر و شکیبا استاندار کردستان نیز وارد سقز شده و پس از استقرار در پادگان این شهر با نماینده فرهنگیان و دانش آموزان در مورد مسائل موجود گفت و گو کرده اند . (15)

نوسود به دست ضد انقلاب افتاد 

گزارش های رسیده از غرب کشور حاکی است که شهر مرزی نوسود و پاسگاه های دزآور ، شوشمی و هانی گرمله به تصرف افراد مسلح حزب دموکرات درآمده است . صبح دیروز 200نفر از افراد مسلح حزب دموکرات از طریق مرز ایران و عراق بدون هیچگونه درگیری وارد شهر مرزی نوسود شدند و این شهر را تصرف کردند . (16)صبح امروز نیز تابلوی حزب دموکرات در نوسود بالا رفت و در محل این حزب مردم و قوای انتظامی در جلسات سخنرانی اعضای حزب شرکت کردند . (17)

مجاهدین خلق : با آمریکا قطع رابطه کنید / سرمایه های آمریکا در کشور مصادره شود

سازمان مجاهدین خلق( منافقین) با انتشار بیانیه ای ضمن تائید مبارزات ضد آمریکایی ملت ایران از امام خمینی خواست تا کلیه قرار دادهای نظامی و نفتی ایران با آمریکا لغو شده و نیز روابط بین دو کشور تا تحویل شاه به ایران قطع شود .

در بخشی از این بیانیه آمده است : هنوز آخرین فریادهای شهیدان در گوشمان طنین دارد که بعد از شاه نوبت آمریکا است ، سازمان مجاهدین خلق ایران ضمن ابراز نهایت خرسندی انقلابی از اوج گرفتن مجدد شور انقلابی مردمی بر علیه امپریالیسم آمریکا به عنوان طاغوت بزرگ جهان مبین مسیر اصولی و بدور از انحراف انقلاب ما است .  (18)

کاهش 20درصدی اجاره ها در کشور

با تصویب دولت و شورای انقلاب کلیه اجاره خانه واحد های مسکونی ، استیجاری از اول آذرماه آینده تا 20درصد تقلیل داده میشود .بر اساس این مصوبه موجرینی که تنها محل درآمدشان وصول مال الاجاره از مستقلات بوده و جمع میزان دریافتی اجاره بهای آنها ماهانه از 50هزار ریال تجاوز نکند از تاریخ تصویب این قانون تا 30هزار ریال از پرداخت مالیات معاف و نسبت به مازداد آن تا 50هزار ریال مشمول پرداخت مالیات خواهند بود و از 50هزار ریال به بالا مشمول معافیت نمی شود . (19)

حسن کروبی : دانشجویان حق دارند هتلها را تصرف کنند

حجت الاسلام حسن کروبی سرپرست دفتر خانه سازی برای مستضعفین گفت : خانه ها و آپارتمانهای مصادره شده را باید به مستضعفان بدهند . وی گفت : جامعه انقلابی ما نمی تواند قبول کند شخصی که فعالیت های سیاسی داشت و سالها در زندان بود اکنون در پارک ها بخوابد !

"آقای حسن کروبی "برادر آقای مهدی کروبی " در اوایل انقلاب ، به اقداماتی در جهت واگذاری زمین به مستضعفان و تامین مسکن برای آنها دست زد که چون اقدامات او در این زمینه با ارگان‌های دولتی و انقلابی هماهنگی نداشت و مشکلاتی ایجاد می کرد، امام خمینی ، او را مکلف ساخت ، کارهای خود را با آقای علی قدوسی دادستان کل انقلاب اسلامی و سایر مسئولان امور هماهنگ سازد، و از ایجاد تشنج بپرهیزد."

کروبی افزود : دانشجویان حق داشتند برای تامین خوابگاه خود هتلها را تصرف کنند ولی ما حاضریم برای این کارهتلها را بخریم یا اجاره کنیم . وی ادامه داد : باغ سیب چند میلیون تومانی شریف امامی در کرج دارد از بین میرود چون آب و برقش را قطع کرده اند ! (20)

پی نوشت:

1- صحیفه امام ، جلد 10، صفحه 489

2- صحیفه امام ، جلد 10، صفحه 498

3- صحیفه امام ، جلد 10، صفحه 485

4- کیهان ، 15آبان 1358، صفحه 1و2

5- کیهان ، 15آبان 1358، صفحه 2

6- اطلاعات ، 15آبان 1358، صفحه 2

7- کیهان ، 14آبان 1358، صفحه 2

8- کیهان ، 15آبان 1358، صفحه 2

9- کیهان ، 14آبان 1358، صفحه 2

10- اطلاعات ، 15آبان 1358، صفحه 11

11- کیهان ، 15آبان 1358، صفحه 2

12- اطلاعات ، 15آبان 1358، صفحه 12

13- اطلاعات ، 14آبان 1358، صفحه 2

14- اطلاعات ، 14آبان 1358، صفحه 11

15- اطلاعات ، 14آبان 1358، صفحه 11

16- اطلاعات ، 14آبان 1358، صفحه 3

17- اطلاعات ، 14آبان 1358، صفحه 11

18- اطلاعات ، 14آبان 1358،صفحه 11

19- اطلاعات ، 14آبان 1358، صفحه 11

20- اطلاعات ، 14آبان 1358، صفحه 9، حسن کروبی برادر مهدی کروبی  سرپرست دفتر خانه‌سازی برای مستضعفین بود که در این زمینه تندروی‌هایی کرد و با تذکر امام خمینی مواجه شد. در جلد یازدهم صحیفه امام خمینی صفحه 53، آمده است: "به آقای حسن کروبی تلفن کنید و بگویید مقتضی است شما کار خودتان را بامشورت با آقای قدوسی یا سایر کسانی که در این عمل هستند هماهنگ کنید که موجب اشکال نشود، و حتما از تشنج اجتناب نمایید." در توضیح این تذکر نیز در همین صفحه از صحیفه امام خمینی یادآوری شده است که "آقای حسن کروبی "برادر آقای مهدی کروبی " در اوایل انقلاب ، به اقداماتی در جهت واگذاری زمین به مستضعفان و تامین مسکن برای آنها دست زد که چون اقدامات او در این زمینه با ارگان‌های دولتی و انقلابی هماهنگی نداشت و مشکلاتی ایجاد می کرد، امام خمینی ، او را مکلف ساخت ، کارهای خود را با آقای علی قدوسی دادستان کل انقلاب اسلامی و سایر مسئولان امور هماهنگ سازد، و از ایجاد تشنج بپرهیزد." گفته می‌شود که حسن کروبی در خارج از کشور به‌سر می‌برد.

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول