اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل:

تجارت با آذربایجان برای ما حیاتی است

خبرگزاری فارس: نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: تجارت با کشور آذربایجان برای ما حیاتی است و بهتر است این روابط هر روز تقویت شود.

تجارت با آذربایجان برای ما حیاتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز پورسلیمان ظهر امروز در نشست با رایزن اقتصاد ایران در جمهوری آذربایجان اظهار داشت: ‌برای توسعه این روابط اقتصادی ایجاد مرکز تجاری ایران در جمهوری آذربایجان بسیار ضروری به نظر می‌رسد که ما می‌توانیم در سایه راه‌اندازی این مرکز تبادلات تجاری و بازرگانی خود را افزایش دهیم.

وی حل مشکلات ویزا، تعدیل تعرفه‌ها،‌ حل مشکلات انتقال ارز و حمایت سفارت ایران در جمهوری آذربایجان از تجار ایرانی را ضروری اعلام کرد و افزود: مشکلات صادرکنندگان به آن سوی مرزها باید به سرعت برطرف شود و کشور جمهوری آذربایجان کریدور ورود ایران به کشورهای آسیای میانه محسوب می‌شود و این کشورها در توسعه صادرات همواره مورد توجه بازرگانان ایرانی بوده‌اند.

پورسلیمان ضرورت افزایش روابط اقتصادی با کشور جمهوری آذربایجان را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد:‌ یکی از راه‌های برون‌رفت ما از مشکلات اقتصادی فعلی تقویت ارتباط با کشورهای همسایه و توجه جدی به صادرات و تجارت خارجی است.

سهم ایران از تجارت کشور آذربایجان پایین است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه رایزن بازرگانی سفارت ایران در جمهوری آذربایجان نیز خاطر نشان کرد: ‌سهم کشورمان از تجارت آذربایجان بسیار پایین است.

سید فرج شهیدی اضافه کرد: اقتصاد آذربایجان رونق گرفته و باید سهم تجارت ایران از این اقتصاد پویا افزایش یابد.

وی توسعه روابط اقتصادی دو کشور را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: با توجه به هم‌مرز بودن ایران با آذربایجان باید تجار این منطقه بتوانند رقابتی تنگاتنگ با تجار سایر کشورها در کسب بازارهای آذری داشته باشند.

شهیدی اهمیت شناسایی نیازهای بازار آذربایجان را برای تقویت صادرات مهم اعلام کرد و ادامه داد: اگر بازارهای کشور آذربایجان و نیاز آنها به خوبی شناسایی شود شاهد صادرات متنوع و توزیع کالاهای با کیفیت می‌باشیم.

این مسئول سطح مناسبات اقتصادی دو کشور ایران و آذربایجان را رو به رشد اعلام کرد و گفت: زمینه‌ها و اشتراکات زیادی بین دو کشور دوست و همسایه ایران و آذربایجان برای گسترش روابط اقتصادی وجود دارد که شایسته است از این ظرفیت‌ها به نحوه احسن استفاده شود.

دبیر اجرایی اتاق بازرگانی اردبیل نیز افزود: 90 درصد تجار و بازرگانان اردبیلی با کشور جمهوری آذربایجان مراودات اقتصادی و تجاری دارند.

حسین وثوقی تصریح کرد: برگزاری جلسات مشترک بین اتاق بازرگانی اردبیل و سفارتخانه ایران در جمهوری آذربایجان می‌تواند راهکار مناسبی برای حل مشکلات صادرکنندگان و توسعه روابط دو کشور باشد.

وی ضرورت حمایت از تجار ایرانی از سوی سفارتخانه ایران در آذربایجان را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: استان اردبیل از موقعیت ویژه‌ای برای توسعه روابط با کشور جمهوری آذربایجان برخوردار است و اتاق اردبیل نیز برای افزایش سطح مناسب اقتصادی بین دو کشور آماده هرگونه همکاری است.

انتهای پیام/ع20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول