اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف حفظ منابع طبیعی

طرح «طبیعت در پناه شریعت» در بروجن اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن محیط زیستی تسنیم بروجن از اجرای طرح آموزشی طبیعت در پناه شریعت در این شهرستان خبر داد.

طرح «طبیعت در پناه شریعت» در بروجن اجرا می‌شود

لیلا اخلاصی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اعلام این خبر اظهار داشت: این طرح با مشارکت تشکل‌های مردمی، ادارات منابع طبیعی و محیط‌ زیست و روحانیون تبلیغات اسلامی برگزار می‎شود.

وی به نقش و جایگاه روحانیون در جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود: نقش و جایگاه روحانیون به عنوان سرمایه‌های انسانی و اسلامی در امر فرهنگ‌سازی به منظور حفاظت و پاسداری از منابع طبیعی و محیط ‌زیست کشور، تقویت و توسعه ‌ارتباط‌ حوزه‌های علمیه و ادارات تبلیغات اسلامی با نهادهای دولتی متولی منابع طبیعی و محیط زیست کشور بسیار ارزشمند و ضروری است.

اخلاصی بر ضرورت تعامل و همکاری دستگاه‌ها و نهادهای ذی‎ربط در پاسداری از منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: با همکاری مسئولانه تمامی نهادها می‎‌توان از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های اعتقادی و فرهنگی کشور بهره گرفته تا با آموزش و بیان مبانی اعتقادی، مردم جوامع محلی را نسبت به پاسداری و حراست از منابع طبیعی و محیط زیست پیرامون‌شان حساس کرد.

رئیس انجمن محیط زیستی تسنیم بروجن ادامه داد: آموزش و دعوت مردم به حفظ منابع طبیعی و محیط‌ زیست با استمداد از یک پشتوانه دینی، بسیار اثرگذار بوده و بنا نهادن توصیه‌های حفاظت از منابع طبیعی و محیط‌ زیست بر پایه اصول دینی از ضمانت اجرایی مستحکمی برخوردار خواهد بود.

اخلاصی، طرح طبیعت در پناه شریعت را از طرح‌های آموزشی ترویجی مهم در راستای حفظ منابع طبیعی برشمرد و گفت: ترویج و آموزش حفاظت از طبیعت با استفاده از آموزه‌های دینی در مناسبت‌های مذهبی، تبیین دستورات دینی در رابطه با حفاظت از طبیعت، آشنایی با سیره و روش بزرگان دینی و آموزش عمومی برای مردم همراه با بسترسازی در جهت بالا بردن فرهنگ و اخلاق زیست محیطی از جمله محورهای این طرح است.

رئیس انجمن محیط زیستی تسنیم بروجن افزود: امید می‎رود با اجرای این طرح گام مؤثری در راستای فرهنگ‌سازی در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی استان برداریم.

اخلاصی خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود با حساس کردن مردم نسبت به منابع طبیعی و محیط زیست منطقه و با ایجاد ارتباط دوستی بیشتر مردم با طبیعت، شاهد مشارکت سزاوارانه مردم در صیانت از اندوخته‌های طبیعی سرزمین مادری خود باشیم.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول