اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در رشت

فرماندهان راهور و مدیران حمل و نقل کلانشهرها گرد هم آمدند

خبرگزاری فارس: چهارمین نشست مشترک فرماندهان راهور گیلان با حضور معاونان و مدیران حمل و نقل و ترافیک شهرداری‌های کلانشهرهای کشور در رشت آغاز به‌کار کرد.

فرماندهان راهور و مدیران حمل و نقل کلانشهرها گرد هم آمدند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، چهارمین گردهمایی بزرگ فرماندهان راهور گیلان، معاونان و مدیران حمل و نقل و ترافیک شهرداری‌های کلانشهرهای اصفهان، مشهد، همدان، کرج، کرمان، تهران، شیراز، کرمانشاه، اهواز، تبریز، قم و رشت به مدت دو روز در هتل کادوس این شهر کار خود را آغاز کرد.

بررسی نتایج تصمیمات نشست‌های مشترک راهور و کلانشهرها در تبریز و مشهد، ارزیابی عملکرد قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، برطرف شدن نقاط حادثه‌خیز و اصلاحات علایم راهنمایی و رانندگی و... از محورهای برگزاری همایش مذکور است.

 

*کمبود منابع مالی مهم‌ترین مشکل حمل و نقلی رشت

شهردار رشت در مراسم آغاز به‌کار گردهمایی مذکور، حوزه حمل و نقل و تبعات ناشی از آن را از مباحث مهم دانست و اظهار کرد: مشکلات حوزه حمل و نقل می‌تواند در نوع نگاه جامعه تاثیرگذار باشد.

محمدعلی ثابت‌قدم با بیان اینکه حدود 40 درصد جمعیت شهری در کلانشهرهای مذکور جای دارند، افزود: نوع حرکات مدیریت شهری می‌تواند با این جمعیت دچار تغییر شود.

وی بررسی و تبیین حمل و نقل را یک وظیفه حاکمیتی دانست و تصریح کرد: تاثیرگذاری نقش دولت ملی و محلی در این زمینه و اینکه تا چه حد به وظایف‌ها عمل شده است باید مورد توجه قرار گیرد.

شهردار رشت با اشاره به وضعیت تردد جمعیت در این شهر ابراز کرد: رشت روزانه یک‌میلیون و 200 هزار نفر و در شب 720 هزار نفر جمعیت دارد که این امر توجه به حمل و نقل عمومی را ضروری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دولت باید 82 درصد خرید دستگاه ناوگان اتوبوس را به عهده بگیرد، اذعان کرد: در هیچ کلانشهری چنین اتفاقی از طرف دولت صورت نگرفته است.

ثابت‌قدم وجود مترو و قطار شهری را کمک موثری در بحث حمل و نقل عمومی ذکر کرد و گفت: مطالعه پروژه قطار شهری رشت در حال انجام است اما تامین نشدن منابع مالی، آن را به طرف مشکلات و معضلات سوق می‌دهد.

وی با بیان اینکه تلفیق ترددهای درون و برون شهری رشت بسیار زیاد است، خاطرنشان کرد: به دلیل تامین نشدن اعتبارات و پرداخت نکردن سهم شهرداری‌ها به واسطه عوارض قانونی و نقل و انتقال خودرو، چرخه توزیع منابع با مشکل مواجه شده است.

شهرداری رشت با تصریح بر اینکه حوزه حمل و نقل عمومی باید تاثیر خود را در حوزه شهرسازی و دیگر موارد بگذارد، یادآور شد: این توسعه موجب مشکلات کمتر در سطح شهرها می‌شود.

*کاهش 44 درصدی تصادفات درون شهری رشت

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان نیز در گردهمایی مذکور با قدردانی از شهردار و اعضای شورای شهر رشت به دلیل همکاری با پلیس راهور استان برای اصلاح هندسی معابر شهر اظهار کرد: در 18 ماه گذشته 300 نقطه و تقاطع در رشت اصلاح هندسی شده است.

سید تقی امینی، این اصلاح هندسی را موجب کاهش 44 درصدی تصادفات درون شهری دانست و افزود: رشت در بین شهرهای کشور رتبه نخست کاهش کشته‌های تصادفات را کسب کرده و بندر انزلی و آستارا نیز رتبه چهارم و بیست‌و چهارم را در این زمینه به دست آورده‌اند.

به گزارش فارس، گردهمایی مشترک فرماندهان راهور گیلان، معاونان و مدیران حمل و نقل و ترافیک شهرداری‌های کلانشهرهای کشور با قرائت سوره نور و صوت دلنشین حجت‌الاسلام محمد حسن‌خواه رئیس شورای شهرستان رشت آغاز شد که حاضران از قرائت زیبای وی کسب فیض کردند.

پخش ناموفق و چندین باره کلیپ، حاشیه این همایش را رقم زد که مجری دلیل قطع و وصل کلیپ را نوسانات برق سالن عنوان کرد و سرانجام تصمیم گرفته شد کلیپ مذکور در مراسم اختتامیه پخش شود.

گردهمایی مذکور به مدت دو روز 24 و 25 آبان جاری با تشکیل چهار کارگروه در هتل کادوس رشت در حال برگزاری است.

انتهای پیام/و/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول