اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کهگیلویه:

فرهنگ‌سازی افزایش جمعیت از مدیران و خواص آغاز شود

خبرگزاری فارس: فرماندار کهگیلویه با اشاره به اهمیت نیروی انسانی و وجود جمعیت جوان برای کشور گفت: فرهنگ‌سازی برای افزایش تعداد فرزندان خانواده باید از مدیران و خواص شروع شود تا عامه مردم این مسئله را بپذیرند.

فرهنگ‌سازی افزایش جمعیت از مدیران و خواص آغاز شود

به  گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، سید ناصر رضایی عصر امروز در حاشیه نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان کهگیلویه که با محوریت راهکارهای افزایش نرخ رشد جمعیت برگزار شد، اظهار داشت: امروزه پیر شدن جمعیت در خیلی از کشورها به یک معضل اساسی تبدیل شده است.

فرماندار کهگیلویه افزود: بررسی های علمی و کارشناسی نشان می‌دهد که اگر سیاست کنترل جمعیت ادامه پیدا کند کشور به تدریج دچار پیری و در نهایت کاهش جمعیت خواهد شد.

رضایی افزود: بنا بر اهمیت موضوع  مسئولان باید با جدیت در سیاست کنترل وارد شوند و صاحبان رسانه و تریبون از جمله روحانیون در جهت فرهنگ‌سازی این موضوع می‌توانند نقش پررنگی داشته باشند.

وی با اشاره به نقش مؤثر نیروی انسانی در توسعه و تعالی کشورها ابراز داشت: کشور ما نیز به عنوان یکی از کشورهای در حال توسعه نیازمند داشتن نیروهای انسانی جوان بوده و اگر این هماهنگی بین نیروی انسانی و توسعه برقرار نشود با مشکلات جدی در ادامه راه مواجه خواهیم شد.

فرماندار کهگیلویه با بیان این‌که مسئله افزایش نرخ  جمعیت باید به صورت گام به گام باشد، تأکید کرد: این مسئله باید سرلوحه کار مدیران و متولیان امر قرار گیرد تا مردم دچار سردرگمی نشوند.

وی با بیان اهمیت مشوق‌های گوناگون برای خانواده‌ها در این زمینه عنوان داشت: استفاده از ابزارهای تشویقی می‌تواند نقش مؤثری در تمایل زوجین به افزایش زاد و ولد داشته باشد.

رضایی تبدیل افزایش جمعیت به یک باور در میان مردم و نیز ایجاد مشوق‌ها برای بچه‌دار شدن و ایجاد موانع برای کسانی که اقدام به قطع تناسل می‌کنند را از راهکارهای مهم در این زمینه دانست و بیان داشت: خانه‌های بهداشت در روستاها نیز می‌توانند نقش پررنگی را در این زمینه ایفا کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای تبدیل افزایش تعداد فرزندان به یک فرهنگ و باور در میان عامه مردم، مدیران و خواص باید خود وارد عمل شوند و این برنامه در ابتدای امر توسط خود آن‌ها اجرا  شود.

انتهای پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول