اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مؤسسه گفت‌وگوی دینی عنوان کرد

حمله به غزه؛ آغاز آزمونی سخت برای دولت انقلابی مصر

خبرگزاری فارس: رئیس مؤسسه گفت‌وگوی دینی حمله به غزه را آزمونی برای دولت اخوانی مصر دانست و گفت: نسل جدید مصر خواهد دید که مرسی تا چه اندازه برابر رژیم صهیونیستی موضع محکمی می‌گیرد و آیا به پیمان کمپ دیوید پایبند خواهد ماند یا نه.

حمله به غزه؛ آغاز آزمونی سخت برای دولت انقلابی مصر

حجت الاسلام حمیدرضا غریب‌رضا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به غزه اظهار کرد: این حمله از ابعاد مختلفی قابل بررسی است که یکی از دلایل آن شاید آزمونی سخت برای دولت اخوانی مصر و مرسی رئیس جمهور این کشور باشد.

وی افزود: شاید این حمله محکی برای مصر باشد که نسل جدید مصر ببیند دولت اخوانی و مرسی تا چه اندازه برابر رژیم صهیونیستی موضع محکمی می‌گیرد و آیا به پیمان کمپ دیوید پایبند خواهند ماند یا با توجه به دشمنی‌های ملت مصر با اسرائیل مسئله لغو پیمان و باز کردن معبر رفح مطرح خواهد شد.

رئیس مؤسسه گفت‌وگوی دینی جنبه دیگر این حمله را آزمایش قدرت مقاومت دانست و ابراز کرد: رژیم صهیونیستی و آمریکا راه‌های دیپلماسی را پیش رفتند تا مقاومت را تضعیف کنند از جمله آنها سفر امیر قطر به غزه بود که تلاش می‌کرد با دادن رشوه مالی و بحث بازسازی غزه و گذاشتن پیش شرط‌هایی مقاومت را تضعیف کند.

وی عنوان کرد: استکبار پس از شکست راه‌های دیپلماسی می‌خواست مقاومت را آزمایش کند که ببیند تا چه اندازه در مقابل رژیم صهیونیستی به میدان می‌آید و اگر بخواهند حمله زمینی را آغاز کنند تا چه اندازه آمادگی دارند.

وی اضافه کرد: مقاومت با موشک‌هایی که بر سر اسرائیل فرود آورد این معادله را به هم زد و نشان داد که مقاومت در سطح بالای آمادگی قرار داشته و پرتاب موشک فجر 5 هم پاسخ دیگری بود که شکست آرزوهای آنها برای قطع ارتباط مقاومت با ایران را رقم زد.

غریب‌رضا در مورد همراهی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی اظهار داشت: کشورهای حوزه خلیج فارس و عربی، هم‌پیمان غرب و آمریکا بوده و معتقد به صلح با اسرائیل هستند اما وقتی فشار افکار عمومی بالا گرفت مواضع نیمه تندی اتخاذ کرده و در حد بیانیه‌های سیاسی مطالبی را بیان می‌کنند در حالی که دیدیم در سوریه با همه توان خود به میدان آمدند.

وی خطاب به سران عرب خلیج فارس بیان کرد: چطور در مسئله فلسطین بیانیه خشک و خالی سیاسی صادر می‌کنید اما در سوریه همه امکانات سیاسی و اطلاعاتی و حتی نهادهای دینی خود را بسیج می‌کنید تا جوانان را با فتواهای بی‌اساس چون رسیدن به بهشت به جنگ علیه حکومت سوریه تشویق کنند؟ این تناقض کاملاً آشکار است و پاسخی برای آن ندارند.

مدیر مؤسسه گفت‌وگوی دینی با اشاره به اینکه کشورهای عربی با این هزینه‌ها و سلاح‌ها در مسئله سوریه به میدان آمدند، اظهار کرد: این کشورها می‌توانند در یک مسئله به اجماع برسند اما مشکل اینجاست که این کشورها اجماعشان را به دستور آمریکا انجام می‌دهند و هیچ‌گاه آمریکا برای به میدان آوردن نیروی نظامی علیه اسرائیل دستور صادر نمی‌کند.

وی با اشاره به فداکاری‌های ملت فلسطین و تقدیم شهدای زیاد به انتفاضه، آنها را از نظر معنوی در حد بالا توصیف کرد و گفت: سران کشورهای اسلامی حداقل پیمان نظامی ببندند و در آن تعرض به هر یک از کشورهای اسلامی را تعرض به خاک خود بدانند و این پیمان نظامی می‌تواند خیلی از معادله‌های سیاسی جهان را بر هم بزند و توازن قوا را به نفع جهان اسلام تغییر دهد.

غریب‌رضا تصریح کرد: ولی آنها چنین اقدامی را نمی‌کنند تا چه برسد به اینکه در مهم‌ترین مسئله جهان اسلام که مطالبه افکار عمومی آنها هم هست به میدان بیایند و وظیفه خود را نسبت به مردم فلسطین انجام دهند.

انتهای پیام/78001/ل/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول