اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان:

اعمال سیاست‌های تشویقی بستر افزایش جمعیت خواهد بود

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت:‌ تبیین آسیب‌های ناشی از کاهش جمعیت برای مردم و اعمال سیاست‌های تشویقی مهم‌ترین نیاز برای افزایش جمعیت در کشور است.

اعمال سیاست‌های تشویقی بستر افزایش جمعیت خواهد بود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری در نشست شورای فرهنگ عمومی با موضوع راه‌های استانی افزایش جمعیت که با حضور اعضای شورا در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: تلاش در راستای کاهش جمعیت در دهه 70 از مهم‌ترین سیاست‌های کشور بود که با هماهنگی همه دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف در سطح کشور به بهترین شکل اجرا شد.

به گفته وی، در آن زمان با فرهنگ‌سازی درست کار به صورت عالی انجام شد و امروز نیز با توجه به تغییر شرایط، افزایش جمعیت مورد نظر است که باید با برنامه‌ریزی دقیق و فرهنگ‌سازی آن را محقق کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان تصریح کرد: تحقق افزایش جمعیت با توجه به شرایط اقتصادی و مطرح شدن بحث اقتصاد مقاومتی و تشویق جامعه به حرکت در این راستا نیازمند یک برنامه‌ریزی دقیق و ارائه راهکارهای مطلوب است.

صفی‌یاری تصریح کرد: در سیاست کاهش و کنترل جمعیت همه مدیران و مسئولان یکپارچه جلو آمدند و امروز نیز  شرایط ایجاب می‌کند که همگی هماهنگ حرکت کنند و کارها را به همدیگر واگذار نکنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان برنامه‌محور بودن را مهم‌ترین نیاز تحقق اهداف در کار و برنامه‌ دانست و گفت: با توجه به نقشه راه ملی و کشوری و ظرفیت‌های استانی، به یک برنامه‌ریزی راهبردی و قابل عملی شدن نیاز است.

به گفته صفی‌یاری، دادن امتیاز به خانواده‌هایی که از سه فرزند بیشتر داشته باشند به نوعی مسیر تحقق اهداف این طرح را تسهیل می‌کند.

وی تصریح کرد: متاسفانه استان کردستان هم از لحاظ رشد جمعیت و هم از نظر جمعیت جوان وضعیت مطلوبی ندارد که باید در این راستا به صورت ویژه‌تر کار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان خواستار بیان آسیب‌ها و نتایج کاهش جمعیت به عموم مردم شد و تضعیف جایگاه مسلمانان، تهدیدات نظامی و سیاسی را از دلایل و تبعات کاهش نرخ جمعیت دانست.

صفی‌یاری در پایان تصریح کرد: افزایش جمعیت جوان سالم، معتقد و ارزشی باید هدف اصلی در اجرای سیاست افزایش جمعیت باشد.

انتهای پیام/79002/و/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول