اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

آماده میزبانی از 2 میلیون عاشق عاشورایی در اردبیل هستیم

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: همزمان با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی اردبیل این روزها میزبان 2 میلیون میهمان داخلی و حتی خارج از کشور است که عاشق حضور در اجتماعات این دیار هستند.

آماده میزبانی از 2 میلیون عاشق عاشورایی در اردبیل هستیم

یوسف اکبری امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: برای پنجمین سال متوالی اجتماع عظیم عاشوراییان و کربلاییان در اردبیل در قالب دو برنامه مجزای عصر تاسوعا و عصر عاشورا در میدان تاریخی عالی‌قاپو اردبیل برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این مراسم در پنج سال اخیر با شور و حال خاص و نظم و شکوهی بی‌نظیر برگزار شده و به تصویر کشیده شده است، خاطرنشان کرد: عزاداری در این شهر با توجه به قدمت و سابقه کهن جایگاه و شان مثال‌زدنی و بی‌نظیر دارد به طوری که مهر و محبت علی و خاندان وی و امام حسین (ع) بر دل این ملت به صورت ابدی نقش بسته است.

فرماندار اردبیل یادآور شد: هر چند در این ایام در سراسر ایران شور و عشق حسینی به اوج می‌رسد اما نوحه، عزا و مویه و گریه در اردبیل حال و هوای متفاوت دارد به طوری که ما در اجلاس دهم پیر غلامان حسینی تنها گوشه‌هایی از این ارادت قلبی‌مان را به ساحت ابا عبدالله الحسین (ع) نشان دادیم.

اکبری به برگزاری موفق اجلاس بین‌المللی پیر غلامان حسینی با حضور 700 میهمان داخلی و خارجی اشاره کرد و گفت: همه معترف بودند که نظم و انضباط اجلاس دهم بی‌نظیر بوده است که در تداوم این حرکت عاشورایی در روزهای گذشته عزاداری‌ها به شکل سنتی برگزار شد و ما در فردا و پس فردایی شاهد اجتماع عظیم اردبیلی‌های عاشق و مرید حسین خواهیم بود که نماز عشق همنوا با کربلاییان اقامه می‌کنند و سپس اقامه عزا در محضر مولایشان امام عصر (عج) خواهند داشت.

این مسئول عنوان کرد: در این عزاداری عظیم دستجات عزاداری محلات ششگانه و سیزده‌گانه از ساعت 13 ظهر تاسوعا گرد هم می‌آیند و همنوا با کروبیان فریاد «لبیک یا حسین » و لبیک یا ابوالفضل العباس » علمدار کربلا می‌دهند.

فرماندار اردبیل بیان داشت: قرار است این اجتماع عظیم از طریق شبکه‌های داخلی و برون مرزی پوشش مستقیم داده شود تا بار دیگر صولت عزاداری حسین بر افواه بیفتد.

اکبری افزود: دومین مراسم با شکوه اردبیلی‌ها در کنار برنامه صبح روز عاشورا به صورت سنتی و اقامه نماز ظهر عاشورا به صورت دسته‌جمعی اجتماع عصر عاشورا است که از ساعت 15:30 تا اذان مغرب ادامه خواهد داشت تا در این روز نیز بتوانیم عرض ارادتی به محضر شهدای کربلا داشته باشیم.

وی از شهروندان خواست در برگزاری با شکوه این مراسم شمع‌هایی را با خود به همراه داشته باشند تا در وقت غروب و شام غریبان شهدای کربلا بتوانیم آنها را فروزان کرده و با اسرای کربلا هم صدا و همنوا شویم.

ثبت حضور 100 هزار نفر در اجتماع تاسوعایی و عاشورایی اردبیلی‌ها

رئیس شورای اداری شهرستان اردبیل در بخش دیگری از گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل با اشاره به فعالیت کمیته‌های مختلف در برگزاری آبرومند و شایسته این آیین تصریح کرد: سال گذشته در یک نظم و انضباط و امنیت خاص بیش از 80 هزار نفر در این اجتماع عظیم گرد هم آمدند که امسال پیش‌بینی ما این است که 100 هزار نفر در اجتماع تاسوعا و عاشورا حضور پیدا کنند.

اکبری ادامه داد: تمهیدات و مقدمات لازم برای برگزاری منظم این مراسم انجام شده تا عزاداران حسینی با وحدت و یکپارچگی و کمترین دغدغه در این آیین حضور پیدا کنند.

این مسئول به تدابیر ترافیکی و اعمال محدودیت‌های خاص در این ایام اشاره کرد و ابراز داشت: از غروب روز جمعه این اعمال محدودیت‌ها در هسته مرکزی شهر انجام می‌شود به طوری که از توقف و تردد خودروها در میدان شریعتی تا تازه‌میدان، میدان ورزش به سمت عالی‌قاپو، عالی‌قاپو به سمت قیام، قیام به سمت میدان امام حسین، میدان امام حسین به سمت پیر‌عبدالملک، پیر‌عبدالملک به سمت مصلی، خیابان‌ها و معبرهای منتهی به این مسیر‌ها اعمال محدودیت‌ها صورت می‌گیرد و ما از عموم عزاداران انتظار داریم از توقف خودرو در مسیر‌های اصلی شهر پرهیز کنند.

فرماندار اردبیل تاکید کرد: در تقارن ایام عزاداری حسینی با هفته بسیج مشارکت بسیجیان در برقراری نظم و امنیت به همراه نیروی انتظامی مشهود و معلوم خواهد بود تا بتوانیم در فضایی آرام و امن اجتماع عظیم مردمی را برگزار کنیم.

اکبری در پایان با اعلام اینکه خود مردم در برگزاری این مراسم عنصر اصلی به شمار می‌روند، اذعان داشت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 7 میلیون گردشگر به استان اردبیل وارد شدند که پیش‌بینی می‌کنیم در ایام عزاداری حسین 2 میلیون مسافر وارد اردبیل شود که حضور میهمانان در روزهای تاسوعا و عاشورا ملمو‌س‌تر و جدی‌تر خواهد بود.

انتهای پیام/62001/غ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول