اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره حفاظت و محیط زیست فومن خبر داد

بازگشت سمور آبی به دامن طبیعت فومن

خبرگزاری فارس: رئیس اداره حفاظت و محیط زیست فومن از بازگشت سمور آبی «شنگ» به دامن طبیعت خبر داد.

بازگشت سمور آبی به دامن طبیعت فومن

به گزارش خبرگزاری فارس از فومن، علی‌اصغر روشنی در جلسه محیط زیست این شهرستان با بیان اینکه سمور آبی که ماهی استخرهای پرورش ماهی روستای ملسکام فومن را شکار می‌کرد توسط یک کشاورز این روستا به دام افتاد، اظهار کرد: یک دوستدار طبیعت این سمور را به محیط زیست شهرستان تحویل داد و سپس نسبت به رهاسازی آن به دامان طبیعت و زیستگاهش اقدام شد.

به گفته وی، سمور آبی از جمله پستانداران زیبا، نادر و در معرض تهدید و در خطر انقراض است که بدنی دراز و باریک به طول 75 و دمی به طول 55سانتی متر دارد و 12 تا 10 سال عمر می‌کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست فومن این جانور را از شکارچی‌های بسیار ماهر نامید و گفت: غذای مورد علاقه‌ سمور آبی، ماهی است اما از قورباغه، خرچنگ و جوندگانی مانند موش نیز تغذیه می‌کند که نقش موثری در تنظیم جمعیت جوندگان دارد.

وی افزود: سمور آبی در محیط آبی و خشکی زندگی و عمدتاً در شب فعالیت می‌کند به همین دلیل در روز بسیار کم دیده می‌شود و به دلیل استفاده از پوست قیمتی شنگ و نیز شکار ماهی استخرهای پرورش ماهی، استخرداران با اسلحه و یا با وصل کردن برق این گونه نادر را شکار می‌کنند به همین دلیل جمعیت این پستاندار رو به انقراض است.

روشنی، فقدان این گونه از جانوران را موجب ضربات موثر به اکوسیستم آبی و سبب در معرض خطر قرار گرفتن سمور آبی دانست و از مردم خواست از صید این گونه نادر خودداری کنند.

انتهای پیام/84002/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول