اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از امروز

توزیع شیر در مدارس خوزستان آغاز شد

خبرگزاری فارس: توزیع شیر در مدارس خوزستان صبح امروز، همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

توزیع شیر در مدارس خوزستان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان صبح امروز در مراسم نمادین آغاز توزیع شیر در مدارس، در دبستان پروین اعتصامی اظهار داشت: تعداد نوبت شیر توزیعی بین جامعه هدف با اولویت دوره ابتدایی بر اساس سقف تخصیص اعتبار به استان تعیین می‌شود و سهمیه دانش‌آموزان‌‌ همان 70 نوبت در سال تحصیلی خواهد بود.

سیروس خدادادی افزود: با 73 میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار از سوی وزارت متبوع، شیر رایگان در مدارس استان توزیع می‌شود.

وی بیان کرد: بر اساس اعلام معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت، توزیع استانی اعتبار شیر مدارس نظیر سال‌های گذشته است.

به گفته وی، در سال جاری علاوه بر پرداخت قطعی مطالبات شیر مدارس، دو مرحله توزیع اعتبار انجام خواهد شد و سهم خوزستان در کل برنامه توزیع شیر به میزان 73 میلیارد و 200 میلیون ریال است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان جامعه زیر پوشش توزیع شیر را شامل دانش‌آموزان دختر و پسر مقاطع پیش دبستانی، ابتدایی، راهنمایی (دولتی)، مراکز شبانه‌روزی کودکان بی‌سرپرست، مدارس شبانه‌روزی و کارکنان شاغل در واحدهای آموزشی این مراکز عنوان کرد.

خدادادی فرهنگ سازی و آشنایی دانش آموزان نسبت به مصرف شیر، افزایش مصرف سرانه شیر و محصولات لبنی، کمک به رشد کمی و کیفی دانش آموزان و ارتقای سطح تغذیه مناسب دانش‌آموزان را از مهم‌ترین اهداف توزیع شیر در مدارس عنوان کرد.

وی مصرف نکردن شیر را از عمده دلایل مرگ خاموش در دختران و زنان دانست و اضافه کرد: رسانه‌ها و صدا و سیمای استان در فرهنگسازی مصرف شیر در سطح جامعه می‌تواند بسیار تاثیرگذار عمل کند.

سال گذشته از سوی عالیترین مقام دولت در استان، در راستای حمایت از صنایع داخلی، نامه‌ای مبنی بر خرید استانی و اختصاص بخشی از قراردادهای تامین شیر به شرکت‌های استان به اداره کل آموزش و پرورش استان ابلاغ شد که بر اساس آن، با ترک تشریفات، قراردادی با شرکت پگاه خوزستان در این زمینه منعقد شد.

سال گذشته تنها شرکت استانی که در این زمینه با آموزش و پرورش همکاری داشت، شرکت شیر پگاه خوزستان بود که سهم آن، تامین 20 میلیون پاکت شیر 200 سی سی از مجموع 70 میلیون پاکت شیر توزیع شده در بین دانش‌آموزان بود که از مقدار تعهد شده تنها توانست 10میلیون و 600 هزار پاکت آن را تامین کند. کارخانجات متعهد و همجوار استان سایر نیاز شیر مدارس را در سال گذشته تامین کردند.

انتهای پیام/72007/ع/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول