اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور تعاونی‌های سازمان امور عشایر:

عشایر 10 برابر جامعه شهری تولیدات دارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور تعاونی‌های سازمان امور عشایر گفت: جامعه عشایری با تولید 200 هزار تن مواد پروتئینی و 35 درصد صنایع دستی، 10 برابر جامعه شهری تولید می‌کند.

عشایر 10 برابر جامعه شهری تولیدات دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسن ایرانپاک بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در اجرای طرح پرواربندی امانی، 20 درصد به تولیدات گوشتی جامعه عشایری افزوده شده است.

وی از تهیه و تدوین برنامه راهبردی ساماندهی فعالیت‌های تشکل‌های عشایری خبر داد و افزود: در این طرح، اصلاح و ساختار ارکان تشکل‌های عشایری از 20 درصد به 90 درصد و همچنین تعدیل نیروهای ناکارآمد، جلوگیری از ضرر و زیان تشکل‌ها، احداث کارخانه و کارگاه‌های تولیدی دام برای نخستین بار در کشور اجرا شده است.

مدیرکل امور تعاونی‌های سازمان امور عشایر تصریح کرد: طرح ساماندهی دام عشایر در قالب پرواربندی امانی با اختصاص 10 میلیارد تومان که در آینده نزدیک این رقم به 100 میلیارد تومان افزایش می‌یابد، به اجرا در می‌آید و استان‌های خراسان رضوی و شمالی به عنوان استان‌های پایلوت در اجرای این طرح در نظر گرفته شده‌اند.

ایرانپاک بیان داشت: فارس در اصلاح ساختار، تعدیل نیرو و ساماندهی امور عشایر در کشور پیشرو بوده و در آینده نزدیک شاهد افتتاح کارخانه خوراک دام با سرمایه عشایری در این استان هستیم.

وی با تاکید بر اینکه درصدد افزایش 20 درصدی تولیدات دامی عشایری هستیم، افزود: با حمایت مسئولان به ویژه در استان فارس شاهد افزایش تولید گوشت دام و عسل خواهیم بود.

این مقام مسئول اضافه کرد: جامعه عشایری فارس با تولید 44 درصد صنایع دستی و یک‌سوم دام نقش مهم و اساسی در تولیدات کشور داشته است.

ایرانپاک ابراز داشت: در اجرای طرح پرواربندی امانی، برای یک‌میلیون دام 175 میلیارد تومان نیاز است تا به هر لاشه دام هفت کیلو گوشت اضافه شود.

وی با تاکید بر اینکه حذف یارانه‌ها در جامعه عشایری به فرصت تبدیل شده است، اضافه کرد: در هفت سال گذشته از 20 تشکل عشایری 18 تشکل زیان‌ده بوده‌‌اند که با تلاش‌های انجام شده تا پایان سال جاری این تعداد به صفر می‌رسد.

ایرانپاک تصریح کرد: با اقدام‌های انجام شده در زمینه اصلاح ساختاری عشایر، استان فارس به رتبه پنجم کشوری دست یافته است.

انتهای پیام/ 2448‌/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول