اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون بهداشت مجلس خبر داد

بررسی قانون 70 ماده‌ای تسهیل افزایش جمعیت و تعالی خانواده

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اهمیت جایگاه خانواده و تحکیم این نهاد اجتماعی و نیز به منظور تسهیل در افزایش جمعیت، قانون 70 ماده‌ای در مجلس بررسی می‌شود.

بررسی قانون 70 ماده‌ای تسهیل افزایش جمعیت و تعالی خانواده

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید امیرحسین قاضی‌زاده ظهر امروز و در جمع دانشجویان مؤسسه غیرانتفاعی مطهری اظهار کرد: قانون تسهیل در افزایش جمعیت، تحکیم و تعالی خانواده در مجلس در دست بررسی است که در این قانون 70 ماده‌ای تمام موارد مورد نیاز برای جوانان در موضوعات ازدواج، اشتغال و نیز تربیت و بزرگ کردن فرزندان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به عنوان مثال اگر زنی دارای فرزند باشد وضعیت شغلی او در دوران کودکی فرزندش که نیاز بیش از اندازه به تربیت و حمایت مادر دارد، چگونه است.

قاضی‌زاده در ادامه اظهار داشت: امیدواریم قانون تسهیل در افزایش جمعیت، تحکیم و تعالی خانواده با توجه به اهمیت جایگاه خانواده در مجلس به تصویب برسد، البته این قانون در حدود 2 تا 3 میلیارد تومان بار مالی به همراه خواهد داشت.

وی در ارتباط با اقدامات نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای ایجاد اشتغال برای جوانان جویای کار گفت: کشور ما در حال حاضر در برهه زمانی پیک جمعیتی است، چرا که در سال‌های 60 تا 65 در حدود 9 میلیون نفر اضافه شد که اکنون این افراد متقاضی مسکن و اشتغال هستند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس شورای اسلامی، دولت، مجمع تشخیص مصلحت و بنگاه‌های اقتصادی دولتی، خصوصی و غیر دولتی همه در حوزه اشتغال نقش مکملی دارند و در این راستا مجلس شورای اسلامی تسهیل کننده موارد قانونی برای ایجاد اشتغال است.

وی قانون نوسازی و حمایت از صنایع، وام خود اشتغالی، تسهیل در بازنشستگی زود هنگام را از جمله موارد و راهکارهای مجلس در ارتباط با ایجاد اشتغال برای جوانان عنوان کرد.

* دستگیری چند نفر از شهرداری مناطق مشهد

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در ادامه و در ارتباط با برخورد مجلس با افرادی که به شکل‌های غیر قانونی استخدام و یا در شغل‌های مهم انتصاب می‌شوند، گفت: نمایندگان مجلس در برخورد با این موارد به شکل قاطع عمل می‌کنند و با طرح سئوال، گزارش بر اساس ماده 233 در صحن علنی مجلس و ارسال این موارد به محاکم قضائی، مانع شکل‌گیری این موارد می‌شود.

قاضی‌زاده خاطر نشان کرد: عمده پرونده‌هایی که در مجلس در این ارتباط تشکیل می‌شود برای بررسی به محاکم قضائی برای برخورد ارائه می‌شود که برای بیان مصداقی در این راستا می‌توان به دستگیری چند نفر از مدیران شهرداری مناطق اشاره کرد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این راستا تعدادی از افراد مستنداتی را مبنی بر تخلفات تعدادی از مدیران شهرداری مشهد به سازمان بازرسی ارائه دادند که پس از بررسی این پرونده تشکیل شد و اکنون در حال پیگیری است، علاوه بر این تعداد 230 نفر از افرادی که از سهمیه وزارت برای استخدامی استفاده کرده بودند با ارجاع به دیوان عدالت اداری با آنان برخورد و استخدامی مربوط به آنان نیز باطل شد.

* مذاکره با غرب با این ادبیات امکان ندارد

وی در ادامه و در پاسخ به سئوالی در ارتباط با مذاکره با غرب اظهار داشت: مذاکره زمانی معنی دارد که در حداقل‌هایی به توافق رسیده باشیم و برای رسیدن به توافقات حداکثری به مذاکرات بپردازیم.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: چگونه می‌توان از مذاکره صحبت کرد در حالی که هنوز آمریکا چارچوب ادبیات خود را مقابل ایران تغییر نداده است.

انتهای پیام/70001/ذ/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول