اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی ریگان:

دامپزشکی شکوفا کننده صنعت دامپروری است

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی ریگان گفت: نقش دامپزشکی به عنوان یک دستگاه بهداشتی و شکوفاکننده صنعت دامپروری در کشور بر کسی پوشیده نیست.

دامپزشکی شکوفا کننده صنعت دامپروری است

حجت‌الله جعفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار داشت: نقش دامپزشکی به عنوان یک دستگاه بهداشتی و شکوفا کننده صنعت دامپروری در کشور بر کسی پوشیده نیست و به همین منظور شبکه دامپزشکی این شهرستان به وظایف خود عمل می‌کند.

وی افزود: مبارزه با بیماری‌های دام، طیور، آبزیان و زنبور عسل انجام که این طرح در قالب برنامه‌های منظم واکسیناسیون دام و طیور، سمپاشی دام و اماکن دامی، اقدامات کنترلی با انجام نمونه‌برداری از آب استخر پرورشی آبزیان و کلونی‌های زنبور عسل انجام می‌شود.

جعفری با اشاره به بررسی بیماری‌های دام و طیور بیان داشت: هدف از انجام این طرح بیماریابی، شناسایی مناطق آلوده، بررسی و سبب‌شناسی بروز و شیوع بیماری‌ها، بررسی اپیدمیولوژیک بیماری‌ها با توجه به موقعیت شهرستان و ارتباطات مناطق و روستاهای منطقه با یکدیگر است.

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت استراتژیک شهرستان و ارتباط آن با استان‌های کرمان، هرمزگان، سیستان‌وبلوچستان و منطقه جیرفت و کهنوج توجه به این محور به منظور کنترل حمل بهداشتی دام زنده و فرآورده‌های خام دامی به این شهرستان و دیگر مناطق استان و حتی استان‌های مرزی کشور از اهداف بخش قرنطینه این شبکه است.

رئیس شبکه دامپزشکی ریگان تصریح کرد: علم امروز برای تحقق عملی در قالب دو محور آموزش و روابط عمومی نیاز مبرم دارد و این دو مقوله به عنوان بستر دیگر اهداف منظور شده است، لذا شبکه دامپزشکی این شهرستان با برگزاری کلاس‌های آموزش و ترویجی در محل شبکه در مناطق روستایی و عشایری برای دامداران و عشایر اعمال وظیفه می‌کند.

جعفری عنوان کرد: نظارت بر بهداشت عمومی به عنوان یکی از اهداف مهم دامپزشکی است که با نظارت بهداشتی بر کشتارگاه‌ها و فرآورده‌های خام دامی میسر می‌شود.

وی گفت: در بخش درمان و دارو نیز این شهرستان با فعال‌سازی یک مرکز درمانی، مایه‌کوبی و دو داروخانه فنی دامپزشکی همه روزه به مردم خدمات‌دهی می‌کند.

جعفری گفت: برای رسیدن به این مسیرها همکاری نهادهایی همچون شبکه و مرکز بهداشت درمان شهرستان جهاد کشاورزی، شیلات و شهرداری کاملا ضروری و حیاتی است.

انتهای پیام/80014/ف/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول