اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی:

جمعیت معتادان خراسان‌رضوی در حال کاهش است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی از ثابت ماندن و کاهش جمعیت معتادان در خراسان‌رضوی خبر داد.

جمعیت معتادان خراسان‌رضوی در حال کاهش است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، کمیته‌های فرهنگی پیشگیری شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان‌های خراسان‌رضوی و زنجان، صبح امروز در مشهد نشست مشترک برگزار کردند.

تهمینه شکیب؛ مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی در این نشست اظهار کرد: پیشگیری یک امر اجتماعی است و باید با اعتبارات و نظارت دولتی توسط مردم به اجرا درآید.

وی برنامه‌های اجتماع‌محور، تشکیل محورهای پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در محلات، آموزش‌های فرهنگی و دینی در مراکز تحت پوشش نهادهای حمایتی و تخصصی، اجرای برنامه‌های آموزشی مهارت‌های زندگی برای دانش‌آموزان، دانشجویان، کارکنان ادارات، کارگاه‌های کوچک و بزرگ و اجرای برنامه‌های فرهنگی مذهبی در مهدهای کودک را از جمله برنامه‌هایی ذکر کرد که توسط بهزیستی و دیگر نهادهای عضو کمیته فرهنگی پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌رضوی به اجرا درآمده است.

شکیب بیان کرد: ده‌ها هزار نفر از شهروندان خراسان‌رضوی در طول سال‌های فعالیت دولت نهم و دهم تحت آموزش‌های فرهنگی و پیشگیرانه قرار گرفته‌اند و تمام اعضای این کمیته، در اجرای این آموزش‌ها سهیم بوده‌اند که نتیجه‌ عملیاتی این برنامه‌ها، ثابت ماندن جمعیت معتادان یا کاهش آنها در برخی شهرهاست.

وی عملیات باندهای مافیایی مواد مخدر جهانی در گسترش، تنوع‌بخشی و ارزان‌فروشی مواد صنعتی را زمینه‌ساز توسعه و رشد جمعیت معتادان در کشورهای در حال توسعه از جمله ایران ذکر کرد و گفت: با وجود فعالیت بسیار گسترده‌‌ گروه‌های تبهکار مواد مخدر، انتظار می‌رفت که استان ما که به دلیل شرایط خاص جغرافیایی، فرهنگی و مهاجر‌پذیری، از رشد اعتیاد بیشتری برخوردار باشد اما با تمهیدات و برنامه‌های پیشگیرانه، این آمار یا ثابت مانده و یا کاهش یافته است که این امر برای اجرای وسیع‌تر برنامه‌های پیشگیرانه یک امید روشن است.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی تصریح کرد: باید این باور در بین تمام مسئولان ایجاد شود که پیشگیری، تنها راه مبارزه با تجارت مرگ و به تباهی کشاندن نسل آینده است.

وی افزود: اعتبارات تخصیص ‌داده شده به امر پیشگیری، به هیچ‌وجه با وسعت برنامه‌هایی که در سند جامع پیشگیری دیده شده، تطابق ندارد و باید کمیته‌های پیشگیری با توجه به محدودیت‌های مالی دولت، راه‌های دیگری برای تأمین منابع بیندیشند.

شکیب خاطر نشان کرد: یکی از این راه‌ها که می‌تواند منابع زیادی را برای پیشگیری تجهیز کند، شناسایی برنامه‌های فرهنگی و مردمی است که در حال حاضر توسط دستگاه‌های مختلف در سراسر استان به اجرا درمی‌آید اما پیشگیری از اعتیاد در آنها کم‌رنگ است.

وی افزود: سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد و شهرستان‌ها، ادارات تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه، ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد شهید و ایثارگران، سازمان بسیج سازندگی، آموزش و پرورش، معاونت فرهنگی سپاه، حوزه‌های علمیه، ائمه جمعه و جماعات، شوراهای اسلامی شهر و روستا از جمله دستگاه‌هایی هستند که هر روز و هر ساعت در شهرها و روستاها برنامه‌های فرهنگی و مذهبی برگزار می‌کنند که ظرفیت بسیار بزرگ و مهمی را برای اجرای برنامه‌های پیشگیرانه‌ در موضوع اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی برای ما فراهم می‌سازد.

انتهای پیام/70002/خ/د1000

.
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول