اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست مدیریت فرهنگی کمیته امداد استان زنجان:

امسال 400 مددجوی زنجانی کمیته امداد باسواد شدند

خبرگزاری فارس: سرپرست مدیریت فرهنگی کمیته امداد امام خمینی استان زنجان گفت: در 9 ماهه سال‌جاری 400 مددجوی بیسواد تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان باسواد شدند.

امسال 400 مددجوی زنجانی کمیته امداد باسواد شدند

محمدرضا صراطی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: تعداد مددجویانی که از آغاز امسال باسواد شده‌اند، از بین مددجویان 10 تا 49 ساله زیرپوشش کمیته امداد استان زنجان بودند.

وی با اشاره به اینکه در آغاز سال‌جاری 704 نفر از مددجویان کمیته امداد در رده سنی مذکور بیسواد بودند، اضافه کرد: در 9 ماهه امسال 400 نفر از این تعداد باسواد شدند.

سرپرست مدیریت فرهنگی کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با اشاره به برنامه‌ریزی‌های کمیته امداد برای باسواد کردن 300 نفر باقی مانده تا پایان سال‌جاری افزود: در بین این افراد مددجویانی نیز وجود دارند که به علت ابتلا به برخی از بیماری‌های صعب‌العلاج و یا معلولیتی که دارند، توان سوادآموزی را ندارند.

وی خاطرنشان کرد: اقداماتی که تاکنون در راستای باسواد کردن مددجویان بیسواد این نهاد انجام شده است، با همکاری نهضت و سوادآموزی استان انجام شده است.

صراطی در ادامه با اشاره به به اهمیت فعالیت بخش فرهنگی افزود: بخش فرهنگی یکی از بخش‌های زیربنایی و زیرساختی نظام است.

وی همچنین با اشاره به اهداف فعالیت بخش فرهنگی اضافه کرد: از جمله اهدافی که در اجرای برنامه‌های فرهنگی کمیته امداد دنبال می‌شود، ارتقای سطح بینش دینی و اعتقادی خانواده‌های زیرپوشش، کمک به سلامت جسمی و روحی و ایجاد روحیه اعتماد به نفس و شادابی، تحکیم بنیاد خانواده و توانمند کردن فکری خانواده‌ها آموزش مهارت‌های زندگی و پرورش و حمایت سیستماتیک از نخبگان است.

سرپرست مدیریت امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی استان زنجان در ادامه با اشاره به رویکرد خانواده‌محوری نمودن فعالیت‌های فرهنگی کمیته امداد افزود: در حال حاضر برنامه‌هایی که قبلاً به صورت فردی انجام می‌شد به صورت خانوادگی اجرا می‌شود.

وی هدایت و تامین هزینه‌های تحصیل دانش‌آموزان را نیز از دیگر برنامه‌های بخش فرهنگی کمیته امداد عنوان کرد و افزود: تامین کمک هزینه تحصیلی و پرکردن اوقات فراغت دانش‌آموزان به صورت هدفمند از برنامه‌های کمیته امداد در بخش فرهنگی است.

انتهای پیام/73005/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول