اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از حال و هوای زائران اربعین گزارش می‌دهد

انبوه زائران در شلمچه / کیلومترها پیاده‌روی جمعیت در مسیر شلمچه به کربلا

خبرگزاری فارس: با نزدیک شدن به اربعین حسینی ازدحام جمعیت در مرز شلمچه لحظه به لحظه در حال افزایش است.

انبوه زائران در شلمچه / کیلومترها پیاده‌روی جمعیت در مسیر شلمچه به کربلا

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب خوزستان، روز شمار ماه صفر با نزدیک شدن به بیستمین روز خود حال و هوای حسینی را بار دیگر زنده کرده است.

از روزها قبل شاهد حضور هزاران زائر عاشقی هستیم که از نقاط مختلف کشور خود را به شلمچه رسانده تا با عبور از این مرز رهسپار کربلا شوند.

با نزدیک شدن به اربعین حسینی نیز روز به روز بر تعداد زائران افزوده شده و همچنین در روزهای پایانی هفته شاهد حضور ده‌ هزار نفری جمعیت در  شلمچه بودیم.

با وجود این‌که تنها چهار روز تا اربعین سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش باقی مانده است همچنان شاهد ازدحام جمعیت برای عبور از شلمچه به عراق هستیم.

در بین هزاران زائری که در شلمچه وجود دارد می‌توان عشق و ارادت را به عینه مشاهده کرد همه گونه افرادی را می‌توان یافت از آن پیرمردی که به زحمت راه می‌رفت و عشق به امام‌حسین (ع) او را به اینجا کشانده بود تا آن پیرزنی که با ویلچر رهسپار بود و البته آن کودکی که با سربند یاحسین (ع) در کالسکه روزهای کودکی به انتظار تشرف به زیارت اربعین بود.

در بین جمعیت این روزهای شلمچه، بیشتر جوانان هستند. جوانانی که با کوله‌پشتی‌هایی بر دوش و بیرق‌های کوچک و مشکی‌رنگی که با یا حسین‌ (ع) مزین شده و بر روی کوله‌پشتی‌ها قرار داده‌اند.

جوانانی که با قوای روزهای جوانی خود یاری‌رسان بزرگ‌ترها شده‌اند برخی اسباب و و سایل افراد مسن را جابه‌جا می‌کنند و برخی به حرکت سالخورده‌ها کمک می‌کنند.

نجف تا کربلا را پیاده می‌رویم

یکی از زائرانی که در مرز شلمچه در انتظار انجام امور خروج از شلمچه به عراق بود در این خصوص گفت: با توجه به این‌که ویزای ما دیر آماده شد نتوانستیم زودتر حرکت خود را آغاز کنیم و امروز خود را به شلمچه رساندیم.

حمید موسوی افزود: باتوجه به این‌که زمان کمی تا اربعین باقی مانده به محض عبور از مرز به نجف رفته و پس از زیارت بارگاه مطهر امام‌علی (ع) مسافت 85 کیلومتری نجف تا کربلا را پیاده‌روی می‌کنیم.

وی گفت: متأسفانه روند انجام امور مربوط به خروج به‌گونه‌ای است که منجر به معطلی چند ساعته شده زائران می‌شود.

یکی دیگر از زائران نیز در این خصوص گفت: باتوجه به این‌که در بسیاری از آیات و روایات بر زیارت اربعین تأکید شده است قصد دارم تا در روز اربعین به زیارت مولایم امام‌حسین (ع) نائل شوم.

این پیرمرد که گرد روزهای پیری سپیدی مو و خمی قامت را برایش به ارمغان آورده است، گفت: من مشکلات قلبی و تنفسی زیادی دارم اما به عشق زیارت اباعبدالله‌الحسین (ع) در روز اربعین می‌خواهم به کربلا بروم.

یک مادر سالخورده نیز که در بین جمعیت در انتظار بود در این خصوص گفت: از سال‌ها پیش در آرزوی زیارت اربعین بودم.

صدیقه مزرعه افزود: با این وجود تاکنون موفق به تحقق این آرزوی دیرینه خود نشده بودم.

وی ادامه داد: امسال با وجود این‌که پا درد توان حرکتم را گرفته و با طی کوچک‌ترین مسافت به مشکل برمی‌خورم عزم کربلا کرده‌ام.

این مادر سالخورده تصریح کرد: قطعاً حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) و حضرت ابالفضل‌العباس (ع) یار و یاور ما در طول مسیر خواهند بود.

شلمچه این روزها با حضور زائران حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) حال و هوایی خاص به خود گرفته و همه جا از وجود زائران اربعین حسینی عطرآگین شده است.

باوجود ازدحام بیش از جمعیت در شلمچه که منجر به ترافیک بسیار شدید در این محور و ایجاد مشکلاتی برای زائران شده است اکثر زائران این رنج‌ها را فقط به آرزوی رسیدن و درآغوش گرفتن ضریح مطهر و بارگاه ملکوتی حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) و حضرت ابالفضل‌العباس (ع) با جان و دل پذیرفته و مشتاقانه برای وصال لحظه‌شماری می‌کنند.

================

گزارش از امید زباری

===============

انتهای‌پیام/72008/م40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول