اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی:

اجرای طرح نظارت بر مصرف دارو در باشگاه‌های ورزشی استان مرکزی

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: طرح نظارت بر مصرف داروها و مکمل‌ها در باشگاه‌های ورزشی استان با جدیت اجرا و پیگیری خواهد شد.

اجرای طرح نظارت بر مصرف دارو در باشگاه‌های ورزشی استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سعید ملکی صبح امروز در نشست مشترک کمسیون ماده 88 و ماده پنج امور باشگاه‌های استان مرکزی اظهار داشت: برنامه‌ریز‌ی‌ مناسب برای آموزش و نهادینه کردن فرهنگ مصرف دارو و مکمل‌ها در باشگاه‌های ورزشی برای داشتن جامعه‌ای سالم در شرایط کنونی ضروری و حیاتی است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: مصرف بی‌رویه داروهای غیر مجاز اثرات سوء و در ادامه حتی خطر مرگ را در پی دارد که باید از این امر جلوگیری شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی یادآور شد: این داروها در حالی در باشگاه‌ها مصرف می‌شوند که به علت تاثیرات مقطعی برای انرژی زایی و زیبایی اندام مورد توجه هستند.

ملکی با ابراز تأسف از نادیده گرفته شدن اثرات مخرب این داروها عنوان کرد: استفاده از این داروها در شرایطی صورت می‌گیرد که حتی پزشکان در تجویز آنها احتیاط کرده و در بسیاری مواقع تجویز آن را صلاح نمی‌دانند.

وی بر اهمیت کنترل سلامت ورزشکاران تاکید و بیان کرد: سوء مصرف دارو و مکمل در میان ورزشکاران باعث کوتاه شدن عمر مفید ورزشی آنان شده و در آینده موجب بروز بیماری‌های مختلف در میان ورزشکاران می‌شود به همین دلیل طرح نظارت بر مصرف داروها و مکمل‌ها در  باشگاه‌های ورزشی استان با جدیت اجرا می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری این نشست گفت: هدف از این نشست کنترل و نظارت بیشتر بر باشگاه‌های ورزشی و همچنین نحوه ارائه خدمات بیشتر به همشهریان در سطح استان است و بر این اساس تیم بازرسی به منظور نظارت بیشتر بر عملکرد باشگاه‌های خصوصی و دولتی تشکیل شده است.

ملکی اظهار کرد: پیرو توافقات به عمل آمده با مسئولان ورزش و باشگاه‌های ورزشی فعال استان در شهرهای مختلف تیم بازرسی از باشگا‌ه‌ها بازدید خواهد کرد.

به گفته وی این تیم بازرسی متشکل از نمایندگانی از علوم پزشکی، اماکن، اصناف و بازرگانی، هیئت پزشکی و کارشناسان اداره ورزش و جوانان استان است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی با اشاره به وظایف این تیم خاطر نشان کرد: تیم بازرسی با حضور در باشگاه‌ها مسائلی چون نحوه رعایت مسائل اخلاقی، بهداشتی، نظارت بر نحوه اعمال قیمت‌ها و تعرفه‌ها، برنامه غذایی ورزشکاران، مسائل فنی و تخصصی، کنترل دوپینگ و داروهای مکمل را مورد نظارت قرار خواهند داد.

ملکی ادامه داد: این نظارت از تمام باشگاه‌های رشته‌های مختلف ورزشی و فعال در بخش آقایان و بانوان صورت می‌گیرد و چنانچه باشگاه و مربی دچار تخلفاتی باشد در مرحله نخست تذکر داده می‌شود و در صورت تکرار مجازاتی همچون پلمب باشگاه، جریمه نقدی، ابطال کارت مربیگری و باشگاه در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: هر‌گونه تخلفی از سوی مسئولان و مربیان باشگاه‌ها در پرونده آن‌ها ضبط و در همگام تمدید و صدور مجوز لحاظ می‌شود.

به گفته وی این طرح جدید شامل حال باشگاه‌های خصوصی و دولتی استان می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی هدف از تشکیل این تیم بازرسی را انجام نظارت منسجم بر فعالیت باشگاه‌های ورزشی به منظور فراهم ساختن مکانی مناسب برای فعالیت ورزشی جوانان و نوجوانان برشمرد.

انتهای پیام/87001/خ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول