اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از حال و هوای زائران اباعبدالله‌الحسین (ع)

زائران به میعادگاه شیعیان در اربعین حسینی نزدیک می‌شوند

خبرگزاری فارس: با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی مسلمانان از سراسر جهان خود را به کربلای معلا می‌رسانند تا در میعادگاه بزرگ عاشقان اباعبدالله‌الحسین (ع) در اربعین شهدای دشت کربلا اجتماعی پرشور و حماسی ایجاد کنند.

زائران به میعادگاه شیعیان در اربعین حسینی نزدیک می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، تنها سه روز تا اربعین سالار شهیدان باقی مانده است و زائرانی که از نقاط دور و نزدیک کشورمان به اتفاق زائران کشور عراق و دیگر کشورها از روزها قبل حرکت خود را به سمت کربلا آغاز کرد‌ه‌اند اکنون پس از طی حدود 400 کیلومتر به نزدیکی کربلای معلا رسیده و خود را آماده حضور در میعادگاه بزرگ شیعیان در اربعین حسینی می‌کنند.

زائرانی که حرکت پیاده خود را از نقاط مختلف به سمت کربلا آغاز می‌کنند معمولاً 14 روز و برخی نیز بیشتر در مسیر هستند.

در طول مسیر زائران، صدها ایستگاه صلواتی توسط شیعیان عراقی ایجاد شده و با خوش‌رویی از زائران استقبال و از آن‌ها پذیرایی می‌کنند.

کافی است زائری خواسته‌ای داشته باشد همه کسانی که به عنوان خادمان زائران حسینی مشغول فعالیت هستند در اسرع وقت و با افتخار خواسته زائر حسین را اجابت می‌کنند.

در برخی ایستگاه‌های صلواتی نیز زائران را به شکلی ویژه دعوت می‌کنند به‌گونه‌ای که آن‌ها را سوگند می‌دهند که در ایستگاه توقف و استراحت کرده و از آنچه در آن ایستگاه صلواتی برایشان تدارک دیده شده، تناول کنند.

شب‌ها نیز چادرهای بسیار بزرگی در مسیر نصب شده تا زائران خسته با خیال راحت در این استراحتگاه‌ها رفع خستگی کنند.

به محض ورود زائران به این چادرها متولیان به استقبال آن‌ها رفته و با احترامی خاص با آن‌ها برخورد و تا صبح برای آن‌ها نگهبانی می‌‌دهند.

در طول مسیر زائران نیز به فاصله هر یک کیلومتر یک تیر چراغ برق قرار داده شده تا زائران با شمارش تعداد چراغ برق‌ها از میزان مسیر طی شده و مقدار باقی‌مانده اطلاع یابند.

در طول مسیر شاهد حضور هزاران نفر هستیم که اکثراً بدون بار و بندیل‌های معمول سفر و تنها با یک کوله‌پشتی ساده و پرچم‌های مزین به نام اباعبدالله‌الحسین (ع) و حضرت اباالفضل‌العباس (ع) در حال طی طریق هستند.

انبوه جمعیت در طول مسیر به گونه‌ای است که به هیچ وجه زائران احساس خستگی نمی‌کنند و برخی در روز، کیلومترها را پیاده‌روی می‌کنند.

در بین جمعیت حاضر افراد مختلفی از کشورهای مختلف که برخی غیراسلامی هستند، حضور دارند.

از امروز مواکب مختلف وارد کربلا می‌شوند و با سینه‌زنی و نوحه‌سرایی بر ماتم اربعین شهدای دشت کربلا عزاداری می‌کنند.

در طول مسیر حرکتی از شلمچه تا کربلا صحنه‌هایی بی‌بدیل فراوانی نگاه‌ها را خیره کرده که جز با حضور در آنجا و بودن در کنار زائران نمی‌توان شکوه و زیبایی این لحظات را توصیف کرد.

انتهای‌پیام/72008/م30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول