اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

فست‌فودها مواد نگهدارنده سرطان‌زا دارند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: اغلب مواد غذایی که به صورت فست‌فود آماده می‌شوند، حاوی مواد نگهدارنده سرطان‌زا هستند که مردم باید در استفاده از آنها دقت کنند.

فست‌فودها مواد نگهدارنده سرطان‌زا دارند

فرهاد پور‌فرضی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: مردم باید مواد غذایی مورد نیاز خود را از اماکن و مغازه‌های صاحب پروانه بهداشتی تهیه کنند و به جد از تهیه و خرید مواد غذایی از دوره‌‌گردها و همچنین مغازه‌هایی که هیچ نظارتی بر نحوه تهیه و تولید مواد غذایی آنها نمی‌شود پرهیز کنند.

وی خاطرنشان کرد: در اغلب موارد شاهد آن هستیم که فروشگاه‌های عرضه‌کننده غذاهای آماده و فست‌فود سعی می‌کنند از نگهدارنده‌های غیر‌مجاز استفاده کنند که این خود به سلامت جامعه ضربه زده و به کودکان و افراد سالخورده توصیه می‌شود به جد از مصرف اینگونه مواد غذایی پرهیز کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به ابلاغیه جدید بهداشت به تمام دستگاه‌ها و ادارات استان در استفاده نکردن از ظروف یکبار مصرف نایلونی و پلیمری اشاره کرد و یادآور شد: اگر قرار است مواد یکبار مصرف نیز تهیه شود باید پایه گیاهی داشته باشد چرا که استفاده از ظروف یکبار مصرف به هر شکل و نحوی سلامتی بشر را تهدید می‌کند.

پور‌فرضی گفت: آنهایی که در این ظروف غذای گرم و همچنین آب داغ را استفاده می‌کنند باید مراقبت بیشتری داشته باشند چرا که اینگونه بهره‌برداری به زیاد شدن بیماری‌های گوارشی به ویژه سرطان‌های کبد، سینه و همچنین دستگاه گوارشی دامن می‌زند.

این مسئول عنوان کرد: در کنار این امر ما سعی کردیم در قالب کارگروه‌های مختلف و همچنین شورای سلامت با عرضه‌کنندگان مواد غذایی فاسد و فاقد پروانه برخورد کرده و جلوی اقدامات آنها را بگیریم.

مرکز تحقیقات عسل در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

این استاد دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود ضرورت راه‌اندازی مرکز تحقیقات عسل را به عنوان محصول تولیدی با برند مشهور سبلان یادآور شد و به خبرنگار فارس در اردبیل افزود: با راه‌اندازی این مرکز جلوی صادرات و همچنین عرضه عسل تقلبی گرفته شده و محصولات طبیعی در بسته‌بندی مناسب با کیفیت خوب هم در داخل عرضه شده و هم به صادرات آن اقدام می‌شود.

پور‌فرضی در پایان عموم مردم و گردشگران را به پرهیز از خرید عسل‌های تقلبی در حال فروش در کنار جاده‌ها و مسیر‌های ورودی اردبیل به ویژه گردنه حیران دعوت کرد و بیان داشت: در اغلب موارد مشاهده شده است که این عسل‌ها تقلبی بوده و حتی در برخی مقاطع از فعالیت این مراکز فروش تقلبی جلوگیری شده است.

انتهای پیام/62005/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول