اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت کاشان:

برخورد منفعلانه از ضعف‌های اجرای امر به معروف در کشور است

خبرگزاری فارس : امام جمعه موقت کاشان، برخورد منفعلانه را یکی از آسیب‌ها و ضعف‌های اجرای امر به معروف و نهی از منکر در کشور دانست.

برخورد منفعلانه از ضعف‌های اجرای امر به معروف در کشور است

حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر هنوز به صورت جامع در جامعه نهادینه نشده است.

وی با اشاره به اینکه برخی از مسئولان نیز به این فریضه بی‌توجه هستند، یادآور شد: اگر فردی در مقابل گناه و آسیب‌های اجتماعی واکنش نشان ندهد و در جهت رفع آن تلاش نکند به طور یقین او نیز در گناه انجام شده شریک است و در سوی مقابل اگر تذکر به عنوان امری فراگیر در دستور کار قرار گیرد سفره گناه در جامعه برچیده می‌شود.

امام جمعه موقت شهرستان کاشان تأکید کرد: امروز امر به معروف و نهی از منکر باید قلبی، لسانی و یدی باشد و برای احیای این فریضه الهی ستادهای تشکیل شده در شهرستان‌ها باید از تمامی ظرفیت‌های منطقه‌شان استفاده کنند.

وی با ابراز تأسف از اینکه برای احیای این دو فریضه از تمامی ظرفیت‌های و توانمندی‌ها استفاده نمی‌شود، تصریح کرد: برای احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه می‌توان از دانش‌آموختگان دانشگاهی بهره برد و با طرح این دو فریضه الهی در قالب پایان‌نامه‌ها و پژوهش‌های دانشجویی به تقویت و گسترش آن در جامعه کمک کرد.

به گفته وی یکی از آسیب‌های موجود برخورد غیرمؤثر و منفعلانه با موضوع امر به معروف و نهی از منکر است و در این زمینه برنامه‌های تدوین شده و جامعی در همه سطوح وجود ندارد.

امام جمعه موقت کاشان اذعان داشت: در زمینه امر به معروف و نهی از منکر آسیب‌ها را می‌شناسیم اما شیوه و راهکاری مناسب برای مقابله صحیح با آن نداریم.

اسماعیلی بر ورود دانشگاه‌ها به فریضه امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد و افزود: با ورود دانشگاه به این بخش و فعالیت‌های میدانی و پژوهشی می‌توان به نتایج مثبتی رسید.

وی احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه توسط ستاد را کار مقطعی دانست و گفت: این فریضه الهی در قانون اساسی است و باید همانگونه که صیانت از قانون اساسی اجرا می‌شود بندهای آن نیز مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/2406/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول