اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در موفقیتی علمی و در میان هفت دانشگاه برتر کشور صورت می‌گیرد

افتتاح آزمایشگاه «پیل سوختی» دانشگاه یاسوج توسط معاون رئیس جمهور

خبرگزاری فارس: سخنگوی دانشگاه یاسوج از یک موفقیت علمی دیگر در این دانشگاه خبر داد و گفت: ‌آزمایشگاه «هیدروژن پیل سوختی» دانشگاه یاسوج در کنار شش دانشگاه دیگر، چهارشنبه با حضور مجازی معاون علمی رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

افتتاح آزمایشگاه «پیل سوختی» دانشگاه یاسوج توسط معاون رئیس جمهور

سید محمد علوی‌تبار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: دانشگاه یاسوج در ادامه روند موفقیت‌های علمی و فرهنگی خود روز چهارشنبه یک موفقیت جدید علمی را به اتفاق هفت دانشگاه دیگر در کشور تجربه می‌کند.

سخنگوی دانشگاه یاسوج افزود: آزمایشگاه هیدروژن پیل سوختی چهارشنبه هفته جاری در این دانشگاه از طریق ویدئوکنفرانس و از سوی معاون علمی رئیس جمهوری افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه این فناوری تنها در اختیار چند کشور خاص در دنیا است، گفت: انرژی که از این طریق تولید می‌شود از سری انرژی‌های نو و تجدیدشونده است که گاز گلخانه‌ای تولید نمی‌کند.

علوی‌تبار خاطرنشان کرد: این سوخت پاک که تنها چند کشور به آن دسترسی دارند، در ایران و در هفت دانشگاه کشور در آزمایشگاه‌های هیدروژن پیل سوختی تولید و آزمایش می‌شود.

وی با برشمردن نام شش دانشگاه دیگر عنوان کرد: این آزمایشگاه مهم در دانشگاه‌های شیراز، رفسنجان، امیرکبیر تهران، علم و صنعت، شهید رجایی و نوشیروان بابل نیز افتتاح می‌شود که دانشگاه یاسوج نیز در کنار این دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد.

علوی‌تبار یادآور شد: این آزمایشگاه روز چهارشنبه با حضور مجازی نسرین سلطان‌خواه، معاون علمی فناوری رئیس جمهور، مسئولان ستاد انرژی‌های نو و حضور برخی مسئولان استانی و شهرستانی در دانشگاه یاسوج به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

 سخنگوی دانشگاه یاسوج به اهمیت این آزمایشگاه و تولید سوخت پاک اشاره و عنوان کرد: آزمایشگاه هیدروژن پیل سوختی از مجهزترین دستگاه‌های روز دنیا برخوردار است که مهم‌ترین آن‌ها دستگاه الکتروشیمی مربوط به ساخت اجزای پیل سوختی پلی‌مری، کوره‌های اتمسفر کنترل و دستگاه PVD است.

* در سال‌های آینده از موفقیت‌ها و پیشرفت‌های دانشگاه یاسوج بیشتر می‌شنویم

رئیس روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه یاسوج ابراز داشت:  اگرچه این تنها موفقیت علمی این دانشگاه نیست و دانشگاه یاسوج در سالیان اخیر موفقیت‌های زیادی را به خود دیده است، اما افتتاح آزمایشگاه هیدروژن پیل سوختی از مهم‌ترین این موفقیت‌ها است که با تلاش و مجاهدت‌های علمی اساتید برجسته این دانشگاه حاصل شده است.

علوی‌تبار با بیان اینکه مهدی خیرمند، استاد گروه شیمی فیزیک دانشگاه یاسوج بانی و مجری راه‌اندازی این آزمایشگاه بوده از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی وی برای چنین موفقیتی قدردانی کرد.

سخنگوی دانشگاه یاسوج تأکید کرد: این دانشگاه از وجود اساتید و هیئت علمی بسیار توانمندی برخوردار است که بیشتر آن‌ها دارای موفقیت‌ها و مدارج و رتبه‌های مطرح علمی در کشور هستند. 

وی روند پیشرفت‌های علمی و فرهنگی دانشگاه یاسوج در سال‌های اخیر را رضایت‌بخش خواند و خاطرنشان کرد: در سال‌های آینده بسیار بیشتر از موفقیت‌ها و پیشرفت‌های این دانشگاه خواهیم شنید.

به گزارش فارس از یاسوج، این انرژی پاک در خودروها با ترکیب هیدروژن و هوا محصول آب (H2O) را از اگزوز خودرو خارج به جای دود و مونواکسید کربن خارج می‌کند که می‌تواند تحولی عظیم در حفاظت از محیط زیست و هوای پاک ایجاد کند.

گفتنی است، دانشگاه یاسوج دانشگاه مادر در استان کهگیلویه و بویراحمد است که از دانشگاه‌های فعال و موفق در زمینه‌های علمی، سیاسی و فرهنگی در کشور به حساب می‌آید.

انتهای پیام/82005/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول