اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد

تقویت گردشگری و صنایع دستی راهکاری اساسی برای گذر از تحریم

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تقویت گردشگری و صنایع دستی را راهکاری جدی و اساسی برای گذر از دوران تحریم توصیف کرد.

تقویت گردشگری و صنایع دستی راهکاری اساسی برای گذر از تحریم

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز  به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، رضا رحمانی اظهار داشت: گردشگری و صنایع دستی با تولید ملی و بازده مناسب‌شان می‌توانند کشور را در رسیدن به فضای مطلوب اقتصادی و گذر از بحران‌ها یاری کنند.

وی صنایع دستی را از بعد ایجاد شغل پایدار با کمترین هزینه اولیه و نیز از نظر پر رنگ کردن وجهه تولید ملی حوزه‌ای پر توان خواند و تصریح کرد: آذربایجان‌شرقی یکی از استان‌های توانمند در زمینه تولیدات و محصولات صنایع دستی به ویژه در میان عشایر است که می‌تواند تضمینی برای رشد اقتصاد این خطه در آینده‌ای نزدیک باشد.

رحمانی فعالیت‌های انجام گرفته در زمینه معرفی، توسعه، آموزش رشته‌های مختلف و پر طرفدار صنایع دستی در آذربایجان‌شرقی را طی چند سال اخیر قابل توجه و ویژه خواند و نیز اقدامات حمایتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از قبیل بیمه و تسهیلات بانکی به هنرمندان این رشته‌ها را تقدیر کرد.

نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر همچنین با اشاره به برکات و نتایج خوب قابل پیش‌بینی جشنواره ملی صدای عشایر، تصریح کرد: عشایر کشور ظرفیت بی‌همتایی در توسعه اقتصاد کشور به ویژه در زمینه گردشگری دارند.

رحمانی همچنین این جشنواره را فرصتی برای معرفی همه جانبه ظرفیت‌های مغفول مانده عشایر آذربایجان‌شرقی در صنایع دستی، آداب و رسوم، آیین‌ها و نحوه زندگی آنها عنوان کرد.

جشنواره ملی «صدای عشایر» از روز  14 تا 19 بهمن و همزمان با دهه مبارک فجر در محل نمایشگاه بین‌المللی برپا شد.

انتهای پیام/ 60002/و/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول