اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی همدان خبر داد

انعقاد تفاهمنامه برگزاری تور گردشگری در 2 غار علیصدر و کتله‌خور

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری همدان گفت: در راستای جذب گردشگر برای بازدید از دو غار دیدنی کشور، تفاهمنامه برگزاری تور گردشگری دو غار علیصدر همدان و کتله‌خور زنجان منعقد شد.

انعقاد تفاهمنامه برگزاری تور گردشگری در 2 غار علیصدر و کتله‌خور

علیرضا ایزدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه تالاب‌ها یکی از فضاهای اکوسیستمی به شمار می‌روند، اظهار کرد: تالاب‌ها از اماکن مناسبی برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری به شمار می‌روند که در جذب گردشگر نیز مؤثر هستند.

وی تصریح کرد: چشم‌انداز زیبا و منحصر‌به‌فرد این تالاب‌ها می‌تواند مکان بسیار خوبی برای گردشگران علاقه‌مند به این طبیعت دلنواز باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری همدان خاطرنشان کرد: تالاب آق‌گل هم یکی از مناطق اکوسیستمی طبیعی در همدان به شمار می‌رود که فضای گردشگری را برای مردم منطقه و استان فراهم کرده است.

وی در خصوص خشک شدن این تالاب نیز گفت: این تالاب خشک نشده است هر چند نگهداری آن به عهده سازمان محیط زیست است.

ایزدی ابراز داشت: بسیاری از گردشگران به دنبال بازدید از مناطق بکر و دست‌نخورده طبیعی هستند که تالاب‌ها می‌تواند این شرایط را برای گردشگران فراهم کند.

وی تالاب‌ها را جزو مناطق زیبای طبیعت دانست و گفت: با وجود اینکه مردم منطقه در تالاب آق‌گل حضور می‌یابند ولی زیبایی خاص خود را دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به وضعیت تالاب شیرین‌سو نیز یادآور شد: تالاب شیرین‌سو تبدیل به دریاچه پشت سد شده که از مناطق گردشگری طبیعی نیز به شمار می‌رود.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه‌ میراث فرهنگی همدان با زنجان خاطرنشان کرد: قرار شده در تفاهمنامه‌ زنجان و همدان برگزاری تورهایی را به عنوان تور مشترک غار علیصدر و کتله‌خور به شکل مشترک طراحی کنیم.

ایزدی در پایان افزود: با طراحی تور مشترک دو استان می‌توانیم تالاب شیرین‌سو را نیز در مسیر این تور قرار دهیم تا گردشگران بتوانند از این مناظر بکر طبیعی نیز استفاده ببرند. 

انتهای پیام/89003/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول