اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

داور جشنواره هنرهای تجسمی همدان در ملایر:

هنرهای تجسمی نیاز به حمایت بیشتری دارد

خبرگزاری فارس: داور جشنواره هنرهای تجسمی استان همدان در ملایر خواستار حمایت بیشتر مسئولان فرهنگی از هنرهای تجسمی و هنرمندن این رشته شد.

هنرهای تجسمی نیاز به حمایت بیشتری دارد

علی‌اکبر احقری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر هنر را زاییده روح و ذهن یک هنرمند برشمرد و اظهار داشت: هنرمند در خلق یک اثر هنری هرگز به مسئله مادی فکر نمی‌کند و در واقع خلق یک اثر هنری در هر قالب هنری که باشد باعث آرامش روح هنرمند می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هنرهای تجسمی امروز پیش از گذشته جایگاه خود را در جامعه به دست آورده است، گفت: با این وجود مشکلاتی که در بین هنرمندان هنرهای تجسمی وجود دارد کمرنگ‌تر بودن هنرهای تجسمی در مقایسه با دیگر هنرها است.

مدرس دانشگاه در رشته هنرهای تجسمی با بیان اینکه جشنواره هنرهای تجسمی فرصتی برای شناخت بیشتر هنرمندان و استعدادهایشان در این زمینه است گفت: جشنواره هنرهای تجسمی باید از حالت استانی بیرون بیاید و در سطوح بالاتر منطقه‌ای و کشوری برگزار شود، تا هنرمندان این رشته ضمن شناخت اساتید و هنرمندان بزرگ سراسر کشور انگیزه بیشتری در خلق آثار هنری داشته باشند.

وی به مشکلات این هنر در استان و شهرستان‌ها اشاره کرد و افزود: در خصوص مراکز آزاد و آموزشی شهرستان‌ها باید بازنگری صورت گیرد و مسئولان در ارتقاء آموزشگاه‌های هنرهای تجسمی و حمایت از هنرمندان این رشته گام‌های مثبتی بردارند.

احقری با اشاره به اینکه در هنرهای تجسمی کودکان بسیار مشکل داریم گفت: این یک خلأ است که در جشنواره هنرهای تجسمی از حضور کودکان بی‌بهره‌ایم و در این راستا باید برنامه‌های آموزش هنرهای تجسمی مانند کلاس‌های آموزشی برای کودکان علاقه‌مند به این هنر برگزار شود.

وی اظهار داشت: هنرمندان رشته‌های هنرهای تجسمی باید تفکر ذهن‌گرایی را در خود تقویت و سعی داشته باشند از تقلید و الگوبرداری از دیگران خوداری کنند که این خود آفت بزرگی برای این هنر است.

دبیر جشنواره هنرهای تجسمی استان در ادامه به جایگاه هنرمندان همدان در هنرهای تجسمی اشاره کرد و ابراز داشت: هنرمندان این رشته در همه شهرستان‌های استان در این هنر تراز اول بوده که می‌طلبد مسئولان هنری استان نسبت به وضعیت معیشتی و حمایت از هنرمندان نظر مساعدی داشته باشند.

وی در ادامه تصریح کرد: آثار رسیده به این جشنواره نسبت به سال گذشته از نظر کیفیتی و کمیتی رشد داشته و داوران نیز به منظور تشویق و حمایت بیشتر از هنرمندان سبک قضاوتی مثبتی به آثار رسیده داشته‌اند.

احقری بیشتر آثار رسیده به یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی استان را سبک رئال عنوان کرد و گفت: در پایان نیز آثار برگزیده انتخاب می‌شوند.

انتهای پیام/89013/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول