اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول انجمن هنرهای تجسمی همدان:

هنرهای تجسمی از حالت سنتی خارج شده است

خبرگزاری فارس: مسئول انجمن هنرهای تجسمی استان همدان گفت: امروز هنرهای تجسمی از حالت سنتی خارج شده و جنبه اصولی و آکادمیک به خود گرفته است.

هنرهای تجسمی از حالت سنتی خارج شده است

تقی حجاریان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با اشاره به اینکه خوشبختانه به خاطر وجود هنرمندان جوان و علاقه‌مند در هنرهای تجسمی امروز این هنر از حالت سنتی خارج شده و جنبه اصولی و آکادمیک به خود گرفته است، اظهار داشت: تنوع در آثار برای ما بسیار خوشایند و رضایت‌بخش است.

وی با بیان اینکه این هنر نسبت به هنرهای دیگر مظلوم واقع شده است، گفت: اینکه آثار تولید شود و روی دست هنرمند بماند انگیزه هنرمندان را نسبت به این هنر کم می‌کند که در این زمینه خرید آثار و تابلوهای هنرمندان در ایجاد انگیزه بهتر هنرمندان می‌تواند مؤثر باشد.

داور جشنواره هنرهای تجسمی استان همدان افزود: هنرهای تجسمی باید در سطوح بالاتر و بین‌المللی برگزار شود تا استقبال بیشتری از آن صورت گیرد.

وی با اشاره به زمان اجرای جشنواره گفت: خلق یک اثر هنری باید در فصلی باشد که هنرمندان بتوانند از فضاهای بکر و طبیعی، بافت‌های سنتی شهرها و... بیشتر استفاده کنند و این در تفکر و خلق آثار جدید بسیار مؤثر است.

حجاریان افزود: طبق فراخوان جشنواره، آثار هنرمندان استان در پنج رشته طراحی، نقاشی، کاریکاتور، گرافیک و نگارگری ارائه شده و سه کارگاه، نگارگری و کاریکاتور، گرافیک و طراحی و نقاشی در زمان برگزاری جشنواره زیر نظر اساتید و داوران برگزار شده است.

وی در پایان سخنانش گفت: با توجه به اینکه داوری نهایی بر اساس آثار خلق شده در کارگاه‌های مرتبط هر رشته صورت می‌گیرد، در این راستا، حضور هنرمند راه یافته به جشنواره در این کارگاه‌ها الزامی است که در پایان نیز از هر رشته هنری سه نفر و در مجموع 15 نفر به عنوان برگزیده انتخاب می‌شوند.

انتهای پیام/89013/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول