اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان:

سالانه 177 هزار تن برنج در خوزستان تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان گفت: برنجی که در خوزستان تولید می شود برنج مرغوب، مقوی و مغذی است و باید در جهت استفاده از این برنج در میان مردم خوزستان فرهنگ سازی شود.

سالانه 177 هزار تن برنج در خوزستان تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس سیدجعفر حجازی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: سالانه در استان خوزستان 177 هزار تن برنج تولید می شود و میزان مصرف برنج در بین مردم استان 180 هزار تن است.

*گرایش مردم به برنج وارداتی بیشتر است

وی افزود: متاسفانه هم‌استانی‌ها گرایشی به مصرف برنج داخلی ندارند و بیشتر تمایل آنها به مصرف برنج‌های هندی و وارداتی است و برنج تولیدی خوزستان به استان‌های دیگر صادر می‌‌شود.

استاندار خوزستان در زمینه ایجاد یک بستر مناسب برای فرهنگ سازی در جهت مصرف برنج تولیدی استان در میان مردم خوزستان تصریح کرد: تصمیماتی گرفته شده است که در برنامه‌های آموزش آشپزی صدا و سیما روش‌های پخت این برنج آموزش داده شود.

*با ایجاد نمایشگاه بازار کنترل می‌شود

حجازی با اشاره به تشکیل جلسات ستاد تنظیم بازار در استانداری خاطرنشان کرد: استان خوزستان در مقایسه با استان‌های دیگر از 31 کالای مصرفی اساسی، در شش کالا از نظر قیمت بالاتر است و با ایجاد نمایشگاه‌های مواد غذایی می‌توان بازار را کنترل کرد.

به گفته وی 8 هزار تن برنج با قیمت کیلویی 19 هزار و 500 ریال در استان توزیع شده تا برای اینکه قیمت برنج کنترل شود و دچار نوسانات افزایشی نشود.

استاندار خوزستان در زمینه کنترل قیمت اقلام دیگر در بازار گفت: در زمینه قیمت کالاهای تولیدی که از استان‌های دیگر وارد می‌شود تنها می‌توانیم بر اینکه نرخ‌های مصوب کالا را رعایت کنند و اجناس در انبارها احتکار نشود نظارت داشته باشیم.

استاندار خوزستان گفت: در طول سه سفر استانی جمعا 746 طرح در استان خوزستان به تصویب رسید که از این تعداد 338 طرح به طور کامل اجرا شده است

حجازی در زمینه تورم به وجود آمده در بازار و مشکلاتی که مردم در معیشت با آن مواجه هستند، اظهار کرد: طبق آمار سال 89 در روستاها درآمد نسبت به هزینه‌ها بسیار بالا و در شهرها این مابه‌تفاوت کمتر بوده است.

وی با بیان اینکه مصرف در استان خوزستان نسبت به استان‌های دیگر بالاتر است، اضافه کرد: با افزایش قیمت ارز، کشور در زمینه اقتصادی دچار مشکل شده است، البته این موضوع تنها  به استان خوزستان اختصاص ندارد.

*دستاوردهای عمرانی سفرهای استانی رضایت بخش بوده است

استاندار خوزستان ضمن تشریح بخشی از دستاوردهای عظیم نظام مقدس جمهوری اسلامی در استان خوزستان، کارهای صورت گرفته در طول دولت نهم و دهم را بسیار ارزشمند عنوان کرد و افزود: در طول سه سفر استانی جمعا 746 طرح در استان خوزستان به تصویب رسید که از این تعداد 338 طرح به طور کامل اجرا شده است.

وی اضافه کرد: 269 طرح نیز در حال اجراست که بسته به حجم پروژه تا پایان سال جاری یا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

*49 پروژه از تعهدات وزارتخانه‌ها در دست بررسی است

حجازی خاطرنشان کرد: 49 پروژه از تعهدات وزارتخانه‌ها بوده که در دست بررسی هستند و 90 پروژه هم به دلیل عدم توجیه قانونی با بررسی‌های صورت گرفته به طور کامل منتفی شده‌اند.

وی با بیان اینکه 80 درصد پروژه هایی که در سفرهایی استانی به تصویب رسیده بوده، اجرا شده است، گفت: سفرهای هیئت دولت به استان خوزستان برکات بسیاری داشته و اگر این سفرها صورت نمی‌گرفت مطمئنا دولت دهم با مشکلات استان آشنا نمی‌شد.

*مسکن مهر از مهمترین دستاوردهای دولت نهم و دهم

استاندار خوزستان در ادامه به دو محور از چهار محور اساسی دولت نهم و دهم شامل محورهای توسعه و پیشرفت و مسائل مربوط به اجرای عدالت اشاره کرد و افزود: محور توسعه پیشرفت با ارتقای شاخص‌های استان و کشور در بخش‌های مختلف اقتصادی شامل صادرات غیرنفتی، توسعه صنعت، توسعه تولیدات محصولات کشاورزی همچنین بهبود وضعیت زندگی همراه بوده است که مسکن مهر را می‌توان از جمله از دستاوردهای بسیار مهم این بخش به شمار آورد.

*جنگ تحمیلی باعث عقب ماندگی مقطعی خوزستان شد

وی تحمیل جنگ هشت ساله به مردم ایران و درگیری مستقیم استان خوزستان با دشمن بعثی را نیز یادآور شد و خاطرنشان کرد: هر چند در نهایت مردم ایران با پیروزی و سربلندی دوران دفاع مقدس را پشت سر گذاشتند اما آثار تخریب و ویرانی به جا مانده از جنگ، متاسفانه باعث عقب ماندگی مقطعی این خطه از میهن عزیزمان شده است.

انتهای پیام/ 72001/ش‌40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول