اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان:

22 درصد تالاب‌های کشور در خوزستان قرار دارند/ تالاب‌ها نیازمند مهندسی هستند

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان گفت: در حال حاضر 22 درصد تالاب‌های کشور در استان خوزستان قرار دارند.

22 درصد تالاب‌های کشور در خوزستان قرار دارند/ تالاب‌ها نیازمند مهندسی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سیدجعفر حجازی در همایش روز جهانی تالاب‌ها که در محل هتل طرح توسعه نیشکر برگزار شد با اشاره به اهمیت تالاب‌ها اظهار کرد:‌ در مدیریت تالاب‌ها علم و تجربه در کنار هم می‌تواند به نتیجه درست برسد.

وی با اشاره به مسائلی که برای صیانت از تالاب‌ها حائز اهمیت است گفت: پایش تالاب‌ها، عوامل موثر بر تخریب تالاب‌ها، مهندسی تالاب‌ها، و احیا و بازسازی محیط تالاب‌ها مسایلی است که در صیانت و نگهداری از تالاب‌ها باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

*22 درصد تالاب‌های کشور در خوزستان

استاندار خوزستان در ادامه با اشاره به جایگاه این استان در زمین مدیریت تالاب‌ها خاطرنشان کرد: در حال حاضر به لحاظ وسعت و تنوع زیستی 22 درصد تالاب‌های کشور در استان خوزستان قرار دارند.

وی با اشاره به اهمیت تامین آب مورد نیاز تالاب‌ها تصریح کرد: از 5 سال پیش که استان خوزستان با پدیده خشکسالی مواجه‌ بود موضوع تامین آب مورد نیاز تالاب‌ها در دستور کار قرار داشت و حق‌آبه تالاب‌ها همچون آب شرب مورد نیاز مردم تامین شد.

*مشکل تامین آب تالاب‌ها

حجازی در ادامه تصریح کرد: اگر در هر کدام از مناطق بالادستی تالاب‌ها به نحوی جریان آب قطع شود یا بیش از حد برای کشاورزی و مصارف دیگر استفاده شود تالاب‌ها با مشکل جدی مواجه می‌شوند.

وی با اشاره به کمبود آب در سطح کشور به ویژه استان خوزستان گفت: مدیریت منابع آب برای تامین آب تالاب‌ها کار سختی است.

وی در ادامه با اشاره به موقعیت استان خوزستان و شرایط زیست‌محیطی موجود در آن اظهار داشت: کار برای مجموعه محیط زیست استان بسیار سخت است.

*100 سال پیش اولین مشکلات زیست محیطی در خوزستان پدید آمد

استاندار خوزستان ادامه داد: نخستین مسایل و چالش‌های زیست‌محیطی استان 100 سال پیش که نفت و گاز در خوزستان کشف شد، پدید آمد.

وی به تاثیرات مخرب فعالیت‌های نفتی بر محیط زیست اشاره کرد و افزود: با وجود این‌که اقدامات بسیار خوبی در مهار گازهای هوایی انجام شده ولی همچنان فعالیت‌های نفتی آثار مخرب خود را بر محیط زیست منطقه دارند.

حجازی در ادامه بر لزوم توجه به آثار زیست محیطی پروژه‌های عمرانی تاکید کرد و گفت: در هر نقطه که فعالیت عمرانی انجام می‌شود باید توجه به مسایل زیست‌محیطی در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به موقعیت تالاب بین‌المللی شادگان اشاره کرد و افزود: در مسیر تالاب بین‌المللی شادگان بیش از شش شهرستان قرار دارد و حدود 40 درصد از نخلستان‌های استان نیز در این شهرستان‌ است که عمده محصول خرمای این نخلستان‌ها صادراتی است.

انتهای پیام/2329/ع30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول