اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان‌های جنوبی کرمان:

قاچاقچیان سوخت 1.5 میلیارد ریال جریمه شدند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان‌های کهنوج، منوجان، فاریاب، رودبار و قلعه‌گنج گفت: از اول دی ماه تاکنون 50 فقره پرونده قاچاق سوخت وصول شده است و قاچاقچیان به میزان یک‌میلیارد و 500 میلیون ریال جریمه شده‌اند.

قاچاقچیان سوخت 1.5 میلیارد ریال جریمه شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قلعه‌گنج، ماشاءالله شهابی بعد از ظهر امروز در ستاد سوخت این شهرستان اظهار داشت: مهم‌ترین مشکل ما در قاچاق سوخت نحوه حمل سوخت به کشاورزان است که باید در این زمینه تصمیمات شهرستانی اتخاذ شود.

وی افزود: از اول دی ماه تاکنون 50 فقره پرونده قاچاق سوخت وصول شده است که قاچاقچیان به میزان یک‌میلیارد و 500 میلیون ریال جریمه شده‌اند.

سالاری مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی جنوب کرمان گفت: عمده سوخت کشاورزی در جنوب کرمان است و مدیریت جهاد کشاورزی باید در این زمینه پیگیری و تلاش مضاعف کند.

وی با بیان اینکه باید راهکار کارشناسی برای تامین سوخت منطقه ارائه دهیم و در این مسیر از توان واقعی کشاورزان خود غافل نشویم، افزود: عمده قاچاق سوخت در استان هرمزگان است و اختلاف قیمت ارز در مبادی ورودی کشور سبب این معضل شده است.

سالاری تصریح کرد: سازمان‌های متولی باید نسبت به تعیین سهمیه‌ واقعی مصرف‌کنندگان خود اقدام و در صورت تخلف مصرف‌کننده سریعا مراتب را به مراجع ذیربط اطلاع دهند تا با برخورد قانونی جلوی هرگونه سوء‌استفاده را بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: یک تیم کارشناسی باید کار بازدید میدانی را انجام و به جاهایی برود که به عنوان گلوگاه هستند و راه‌های خروج و قاچاق سوخت را بر سوء‌استفاده‌کنندگان تنگ کنند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی جنوب کرمان گفت: به کشاورزی عمده در شهرستان قلعه‌گنج بها دهید زیرا عمده رونق این منطقه در این بخش است، برای فصل کشت از ماه‌ها قبل باید کارشناسی صورت گیرد و بر اساس آمار سال‌های گذشته نسبت به تخصیص مقدار لازم سوخت اقدام شود.

سالاری با تأکید بر بازدید از چاه‌های فاقد پروانه که قبل از سال 85 حفر شد و به کشاورزی مشغول هستند، تصریح کرد: باید برای حداقل‌های هدر رفت سوخت نیز یک تیم کارشناسی به صورت میدانی وارد عمل و این تیم واقعیت‌های منطقه را به خوبی مشاهده و راهکار ارائه دهد.

وی عنوان کرد: برای مناطق کوهستانی قلعه‌گنج که در فصول سرد سال نیاز به سوخت نفت دارند، کالا برگ دوباره صادر می‌شود و برای عشایر نیز لازم است که این قشر زحمت‌کش بی‌نصیب نمانند.

انتهای پیام/80004/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول