اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان استانی

اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان بویراحمد افتتاح شد

خبرگزاری فارس: با حضور مسئولان استانی، اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان بویراحمد افتتاح شد.

اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان بویراحمد افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ظهر امروز دفتر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بویراحمد با حضور نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار بویراحمد و برخی از مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

حمیدرضا واعظی‌زاده سیاست تمرکز‌زدایی در راستای خدمات‌رسانی بهتر به مردم را مهم عنوان کرد و گفت: توجه به این امر و اقتضای آن با در نظر گرفتن شأن و منزلت شهرستان بویراحمد نمایندگی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و  گردشگری این شهرستان به منظور رفاه حال شهروندان افتتاح و راه‌اندازی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد حوزه گردشگری را نجات‌بخش این استان و شهرستان بویراحمد عنوان کرد و گفت: این استان با طبیعت بکر و چهارفصل بودن شرایط لازم برای گردشگری و جذب توریست به این استان را دارد.

واعظی‌زاده تصریح کرد: مهم‌ترین بعد کار اتحاد، وحدت و همدلی در سایه‌سار ولایت بوده و باید این امر به واقعیت تبدیل شود از این رو خدمات‌رسانی مضاعف به مردم نیازمند توجه و اجرایی شدن آن است.

وی اذعان کرد: افتتاح اداره شهرستان بویراحمد باید در سال‌های قبل اتفاق می‌افتاد که امروز با همت و همکاری تمامی اعضای سازمان مسئولان ارشد شهرستانی به بهره‌برداری و افتتاح رسیده و این نهاد باید متناسب با مأموریت‌ها و سند چشم‌انداز 20 ساله حرکتی رو به رشد داشته باشد.

این مسئول تصریح کرد: امکانات و نیرو و تجهیزات اکنون مناسب نبوده از این رو می‌طلبد مسئولان ارشد استانی و شهرستانی اقدامات لازم در این خصوص اعمال و اجرا کنند.

واعظی‌زاده در ادامه خاطرنشان کرد: در کهگیلویه و بویراحمد 2 هزار و 600 اثر تاکنون شناخته شده که در جشنواره ملی صدای عشایر 9 اثر تاریخی این استان به ثبت ملی رسیده و از این تعداد چهار اثر مکان رخداد انقلاب از جمله نبرد تنگ تامرادی، تنگ گجستان، تنگ مجاهدین سوق و مسجد شهیدان گچساران نیز به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد به دیگر برنامه‌های اجرایی در این نهاد اشاره کرد و گفت: به دلیل موقعیت جغرافیایی و طبیعت این استان به عنوان پایلوت اجرای برنامه آئین کوچ عشایر در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس به مناسبت دهه پر فروغ فجر دفتر نمایندگی شهرستان‌های بویراحمد، چرام و لنده در این ایام‌الله افتتاح و راه‌اندازی می‌شوند، گفتنی است طی حکمی محمدکاظم رحمانی به عنوان رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان بویراحمد منصوب شد.

انتهای پیام/82011/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول