اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با خرید دستگاه رادیوتراپی

اردبیل در درمان سرطان پیشگام می‌شود / 63 برخورد تعزیراتی با مطب‌های متخلف

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر بهداشت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: با خرید و راه‌اندازی دستگاه رادیوتراپی، اردبیل به عنوان دومین مرکز در کشور و خاورمیانه در درمان سرطان پیشقدم می‌شود.

اردبیل در درمان سرطان پیشگام می‌شود / 63 برخورد تعزیراتی با مطب‌های متخلف

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد پور‌فرضی ظهر امروز در نشست مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار داشت: بعد از پیگیری‌های مستمر و به دنبال مصوبه دولت دستگاه رادیوتراپی برای این استان خریداری شده و علیرغم تحریم‌های دشمنان 10 روز پیش این دستگاه تحویل استان شد تا دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به عنوان دومین دانشگاه در سطح کشور باشد که از امکانات این دستگاه در درمان سرطان استفاده می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: البته در سطح خاورمیانه نیز دو کشور ترکیه و ایران موفق به راه‌اندازی این دستگاه شتاب دهنده درمان و پیشگیری از سرطان‌های مختلف شدند که برای خرید این دستگاه 3 میلیارد و 200 میلیون تومان با ارز دولتی هزینه شده، در حالی که قیمت کنونی آن 8 میلیارد تومان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل یادآور شد: قطعاً با راه‌اندازی این دستگاه تا خرداد سال آینده به بیماران سایر استان‌ها نیز سرویس ارائه خواهیم کرد و حتی قادر خواهیم بود برای بیماران کشورهای مجاور نیز سرویس درمانی ارائه کنیم.

پور‌فرضی گفت:‌ این دستگاه بر روی توده تومور متمرکز شده و نسبت به از بین بردن این تومورهای سرطانی و در آستانه پیشرفت اقدام لازم را انجام می‌دهد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت 60 نفر از نیروهای متخصص و فوق تخصص در قالب کلینیک ویژه برای راه‌اندازی مجموعه درمان سرطان اشاره کرد و بیان داشت: ما برای اولین بار در بیمارستان فاطمی در شش رشته جذب دانشجوی تخصصی را شاهد خواهیم بود که امیدواریم در این باب بتوانیم توسعه رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی را شاهد باشیم.

بازدید از 335 مطب پزشکان و برخورد تعزیراتی با 63 مطب متخلف

قائم مقام وزیر بهداشت در استان اردبیل موضوع نظارت بر مطب پزشکان را نیز یادآور شد و افزود: از ابتدای امسال 335 مطب و بیمارستان در استان اردبیل بازدید شده‌اند که با 63 مورد مطبی با تخلفاتی روبرو بودند برخورد شده و با تذکر یا تعطیلی آنها سعی شده است جلوی تخلفات آنها گرفته شود.

پور‌فرضی نمونه‌ای از این تخلفات را ویزیت‌های دسته‌جمعی، رعایت نکردن استانداردهای بهداشت محیط، اخذ تعرفه‌های بیش از مقدار مشخص شده و نارضایتی مراجعان اعلام کرد و ما در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیده‌ایم که ویزیت دسته‌جمعی اغلب در پزشکان عمومی رایج است که به جد با عناصر دخیل در این حوزه برخورد می‌کنیم.

وی به راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در گرمی و نتایج مثبت در راه‌اندازی این مجموعه بعد از زلزله آذربایجان‌شرقی اشاره کرد و ادامه داد: خدماتی که در این راستا انجام می‌شود، خدمات رایگان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل همچنین از صدور کارت درمان برای 3 هزار و 400 بیمار نیازمند و ساکن در مناطق دور‌افتاده و روستایی بر اساس مصوبه سفر هیئت دولت خبر داد و گفت: این کارت‌ها تا سقف 5 میلیون تومان قابل شارژ بوده و تاکنون از این بابت 350 میلیون تومان ارائه خدمات صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پور‌فرضی در پایان سخنان خود اظهار داشت: در کنار این امر در بیمارستان امام خمینی (ره) بالغ بر 4.5 میلیارد تومان برای بیماران خاص سرطانی، هموفیلی، تالاسمی و ام‌اس خدمات درمانی و پزشکی ارائه شده و این استان از نظر درمان سرطان به عنوان یک قطب کشوری به شمار می‌رود.

انتهای پیام/62004/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول