اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد تویسرکان:

6 میلیارد ریال زکات در تویسرکان جمع‌آوری شد

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد امام خمینی تویسرکان از جمع‌‌آوری 5 میلیارد و 800 میلیون ریال زکات توسط کمیته امداد امام در شهرستان تویسرکان خبر داد.

6 میلیارد ریال زکات در تویسرکان جمع‌آوری شد

تیمور کرمی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از تویسرکان، با اشاره به اینکه زکات از فرایض مهم دینی است که در رشد و توسعه اقتصاد جامعه نقشی اساسی دارد، اظهار داشت: پرداخت زکات بسترساز شاخص‌های استحکام‌بخشی جامعه اسلامی از لحاظ فردی و اجتماعی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با نهادینه‌ شدن این فریضه مهم و ارزشی در بین اقشار مردم، امنیت همه‌جانبه در جامعه حاکم خواهد شد، گفت: کاهش نرخ ضریب محرومیت، خودکفاسازی، اشاعه انفاق و بخشش از اثرات زکات است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی تویسرکان زکات را امری واجب و تکلیف متعالی برای هر مسلمان دانست و ابراز داشت: رسیدگی به امور محرومان و مستضعفان از وظایف حاکمیت اسلامی است و اسلام با تشریح و تبیین قانون دینی این مهم را منبع تأمین زندگی اقشار محروم و مستضعف پیش‌بینی کرده که این امر در ایران اسلامی انجام و به مثابه اهرمی قوی یاری‌گر توسعه اجتماع است.

وی با بیان اینکه انجام واجبات و احکام الهی در جامعه اسلامی زمینه شکوفاسازی استعدادها و از بین رفتن ناهنجاری‌ها در جامعه است، گفت: انجام وظایف دینی به ویژه زکات، ابزاری قدرتی و برنامه‌ای فرهنگی دینی بسیار راهبردی با کارکردی متعالی است که توطئه را خنثی خواهد کرد.

کرمی‌مقدم با اشاره به تلاش وافر مردم و مسئولان در راستای ارتقای وضعیت معیشتی افراد محروم و بی‌بضاعت، خاطرنشان کرد: در بازه زمانی سال 91 با هماهنگی و همکاری بی‌شائبه دستگاه‌های مرتبط 62 روحانی مبلغ در راستای فرهنگسازی و تبلیغ زکات به روستاهای شهرستان اعزام شده است.

وی با اشاره به اینکه در 75 روستای بخش‌های مرکزی و قلقلرود آگاه‌سازی و تشریح و تبیین درست این فریضه الهی انجام شد، اظهار کرد: اهدای ساعت دیواری با آرم زکات به مساجد 75 روستا، توزیع بیش از 2 هزار کیسه زکات جمع‌آوری شده در بین کشاورزان و برگزاری همایش عاملان زکات در راستای ترویج این امر صورت گرفت.

مدیر کمیته امداد امام خمینی تویسرکان افزود: تبلیغات دیوارنویسی به متراژ 400 مترمربع در روستاها، اطلاع‌رسانی از تریبون نماز جمعه و نشست‌های روشنگری شوراها و دهیاران از جمله اقدامات کمیته امداد برای گسترش و نهادینه شدن پرداخت زکات اموال افراد در اجتماع محسوب می‌شود.

وی از جمع‌آوری بیش از 5 میلیارد و 800 میلیون ریال زکات توسط کمیته امداد امام خمینی تویسرکان خبر داد و افزود: مبلغ جمع‌آوری شده در راستای کمک در عرصه‌های مختلف عمرانی، اقتصادی، فرهنگی، معیشتی خانواده امداد و بخش‌های ضروری در این حوزه و... هزینه می‌شود.

کرمی‌مقدم در پایان به‌کارگیری آموزه‌های دینی را در تمام امور زندگی اجتماعی و شخصی سازوکار اقتدار به ویژه در عرصه اقتصاد دانست و تصریح کرد: حفظ کرامت انسانی و عزت نفس در جامعه،  تقویت حس نوع دوستی، فراهم کردن بستر مناسب برای تربیت اسلامی و تأمین امکانات مناسب در دولت اسلامی، عینیت‌بخشی به کلمه کرامت و نهادینه کردن فرهنگ کرامت به عنوان پرفیض‌ترین عمل نوع دوستی در جامعه از برکات زکات به شمار می‌رود.

انتهای پیام/89010/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول