اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار زنجان:

قوانین راهنمایی و رانندگی در زنجان به صورت کامل اجرا نمی‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار زنجان با اشاره به اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی در زنجان، گفت: بخشی از این قانون که مربوط به اعلام مقصر است اجرا و بخش دیگر آن که در مورد پرداخت عواید جرائم راهنمایی و رانندگی است، اجرا نمی‌شود.

قوانین راهنمایی و رانندگی در زنجان به صورت کامل اجرا نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حبیب ملایی یگانه ظهر امروز در جلسه علنی شورای شهر زنجان با اشاره به حضور اعضای شورای شهر زنجان در برنامه‌های دهه فجر شهرداری زنجان، از آنها برای این حضور تقدیر کرد.

وی از دست بررسی بودن بودجه شهرداری زنجان خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این بودجه با همکاری اعضای شورای شهر زنجان در موعد مقرر تایید و ابلاغ ‌شود.

شهردار زنجان به آمادگی شهرداری زنجان برای کمک به تولید برنامه‌های رسانه‌ای در مورد گسترش فرهنگ آپارتمان‌نشینی اشاره کرد و افزود: شهرداری آماده همکاری در این مورد است.

*انتقال کارخانه سرب و روی از دغدغه‌های شهری است

وی آلودگی کارخانه سرب و روی زنجان را از دغدغه‌های شهرداری و شورای شهر زنجان دانست و اضافه کرد: انتقال این کارخانه در مراجع ذیصلاح از جمله مواردی است که در شورای عالی شهرسازی و معماری بررسی می‌شود.

یگانه با اشاره به هزینه‌های میلیاردی شهرداری زنجان در بخش توسعه حمل و نقل و بهبود عبور و مرور شهری تصریح کرد: احداث پل سیدالشهدا در همین راستا انجام شده است.

وی به تملک‌های انجام شده در بخش‌های پر ترافیک شهر اشاره کرد و گفت: این تملک‌ها که با هزینه‌های میلیاردی انجام شده است به منظور بازگشایی معابر پرتردد شهر انجام صورت گرفته است.

*جمعه بازار دایر شده غیر قانونی است

شهردار زنجان ضمن ابراز همدردی با خانواده شهروندی که فرزند خود را در تصادف روز جمعه حوالی جمعه بازار زنجان از دست داده‌اند، اضافه کرد: نیروی انتظامی شهرداری را در این تصادف مقصر اعلام کرده است.

وی به تذکرات داده شده از طرف شهرداری درباره غیر قانونی جمعه بازار زنجان تصریح کرد: این موضوع با نصب بنر به اطلاع همشهریان رسانده شده بود.

یگانه به عدم همکاری نیروی انتظامی در مورد جمعه بازار شهر زنجان اشاره کرد و گفت: شهرداری قبلاً به دلیل عدم وجود باند کنترل و عدم مالکیت شهرداری بر زمین مورد نظر، دایر شدن جمعه بازار در محل را غیر قانونی اعلام کرده بود.

*برخورد نادرست نیروی انتظامی با ماموران شهرداری

وی به برخورد نادرست نیروی انتظامی به ماموران شهرداری اشاره و تاکید کرد: نیروی انتظامی این ماموران را تهدید به دستگیری کرده است.

شهردار زنجان از اجرای سفت و سخت قوانین راهنمایی و رانندگی در شهر زنجان خبر داد و گفت: بخشی از این قانون که مربوط به اعلام مقصر است اجرا و بخش دیگر آن که در مورد پرداخت عواید جرائم راهنمایی و رانندگی است، درست اجرا نمی‌شود.

وی اضافه کرد: طی سه سال گذشته، از اجرای قانون، فقط 700 میلیون تومان از عواید جرائم راهنمایی و رانندگی به شهرداری زنجان پرداخت شده است.

یگانه از پیش‌بینی درآمد 10 میلیارد تومانی حاصل از اعمال جرائم راهنمایی و رانندگی در زنجان خبر داد و گفت: این درآمدها در جای خودش هزینه نمی‌شود.

وی تصریح کرد: شهرداری به وظایف خود در قبال ایمن کردن معابر شهری عمل می‌کند ولی از سایر منابع خود برای این کار هزینه می‌کند.

انتهای پیام/73004/و40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول