اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دور پایانی مسابقات لیگ برتر شطرنج صورت گرفت

رقابت لیگ‌نشینان شطرنج ایران در همدان

خبرگزاری فارس: مسابقات لیگ برتر آقایان و بانوان باشگاه‌های کشور که به میزبانی همدان آ‎غاز شده با انجام چندین دور از این مسابقات پیگیری شد.

رقابت لیگ‌نشینان شطرنج ایران در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، دور برگشت ششمین دوره لیگ برتر شطرنج بانوان کشور با عنوان «جام‌ فرزانگان» که با حضور تیم‌های پتروشیمی بندر امام، دانشگاه‌ آزاد اسلامی، تایدواتر هرمزگان، جوانان گیلان، تربیت زنجان و ورزش و جوانان همدان از دوشنبه 23 بهمن به میزبانی همدان آغاز شده با انجام بازی‌های مختلف آغاز شد.

در دور سوم این مسابقات تیم تایدواتر هرمزگان موفق شد با نتیجه سه بر یک تیم ورزش و جوانان همدان به عنوان میزبان مسابقات را شکست دهد و همچنین تیم پتروشیمی بندر امام توانست با حساب چهار بر صفر از سد تیم تربیت زنجان بگذرد.

در این دور تیم‌های جوانان گیلان و دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل عدم حضور حریفانشان به نظاره مسابقات نشستند.

در دور چهارم تیم ورزش و جوانان همدان توانست با نتیجه سه و نیم بر 5/0 تیم جوانان گیلان را از پیش بردارد و تیم تایدواتر هرمزگان با برتری خوب موفق بر تیم دانشگاه آزاد را با امتیاز سه بر یک فائق آید.

در دور چهارم تیم‌های پتروشیمی بندر امام و تربیت زنجان به دلیل عدم حضور حریفان با نتیجه 4 بر 0 برنده اعلام شدند.

هفته سوم و پایانی یازدهمین دوره لیگ برتر شطرنج مردان باشگاه‌های کشور «جام‌ اندیشمندان» با حضور 13 تیم شامل تیم‌های تهران، تایدواتر هرمزگان، دانشگاه آزاد اسلامی، ابن سینا همدان، دنیا فلز رشت، نظام پزشکی ایران، حمایت از مصرف‌کنندگان ساری، دریا برج شیراز، آساسرای بابل، شمس‌ریزان البرز قزوین، تربیت بوشهر، تربیت قم و تربیت زنجان استارت خورد.

در لیگ برتر آقایان بازیکنان برتر کشور  از جمله شش استاد بزرگ امیر باقری، مرتضی محجوب، پوریا درینی، احسان قائم مقامی، اصغر گلی‌زاده و همایون توفیقی و همچنین چهار استاد بین‌المللی محسن شعرباف، ابراهیم احمدی‌نیا، آرش روغنی و مرتضی دربان و همین‌طور شش استاد فیده امیررضا پوررمضانعلی، بهروز مرادی، محمدامین طباطبایی، محمدرضا افشاری، نیما جوانبخت و امیر کوثری‌نیا در قالب تیم‌های مختلف حضور دارند.

در دور این رقابت‌ها تیم‌های دانشگاه آزاد و تایدواتر هرمزگان موفق شدند با نتیجه مشابه سه بر یک بر حریفان خود سازمان نظام پزشکی و صنایع شمش پتروشیمی غلبه کنند.

در ادامه تیم تهران توانست با نتیجه سه و نیم بر 5/0 تیم تربیت زنجان را شکست دهد و تیم دریا برج شیراز موفق شد با نتیجه سه بر یک تیم انجمن حمایت ساری را از پیش رو بردارد.

دیدار دو تیم ابن سینا همدان با تیم تربیت همدان با مساوی پایان یافت.

بر اساس اعلام سازمان لیگ برتر فدراسیون شطرنج مراسم اختتامیه لیگ بانوان «جام‌ فرزانگان» و آقایان «جام‌ اندیشمندان» روز جمعه 27 بهمن ماه با حضور مسئولان فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان استان همدان در خانه شطرنج همدان با اعلام نفرات و تیم‌های برتر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/89020/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول