اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار چالدران اعلام کرد

عدم توجه میراث فرهنگی آذربایجان غربی به اماکن تاریخی چالدران

خبرگزاری فارس: فرماندار چالدران از عدم توجه میراث فرهنگی آذربایجان غربی به آثار تاریخی چالدران انتقاد کرد.

عدم توجه میراث فرهنگی آذربایجان غربی به اماکن تاریخی چالدران

احمدرضا قلی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با بیان اینکه در سال گذشته میراث فرهنگی با چاپ نقشه‌های گردشگری شهرستان‌های استان و در اختیار قرار دادن آن‌ها برای گردشگران آن شهرها اقدام کرده بود، اظهار داشت: میراث فرهنگی با نادیده قرار دادن شهرستان چالدران هیچ‌گونه نقش گردشگری را در اختیار گردشگران نوروزی این شهرستان در سال گذشته قرار نداد.

وی با بیان اینکه چالدران دارای 97 اثر ثبت شده در میراث فرهنگی و یک اثر ثبت شده جهانی و یک اثر ثبت شده ملی با عنوان مقبره سید صدرالدین است، افزود: اثر تاریخی قره‌کلیسا چالدران که به ثبت جهانی رسیده است به دلیل تاریخی بودن برخی از نقشه‌های گردشگری استان در اغلب اوقات به عنوان اثر تاریخی شهرستان ماکو به حساب می‌آید.

وی ادامه داد: این در حالی است که قره‌کلیسا در 15 کیلومتری چالدران و 75 کیلومتری ماکو قرار دارد.

قلی‌پور با اعلام اینکه محسوب شدن قره‌کلیسا به عنوان اثر تاریخی شهرستان ماکو به قبل از سال‌های 75 مربوط می‌شود، تصریح کرد: قبل از سال 75، شهرستان چالدران به عنوان بخشی از شهرستان ماکو به حساب می‌آمد اما با تبدیل شدن آن به شهرستان دیگر از آن جدا شده است اما اغلب نقشه‌های آثار تاریخی آذربایجان غربی همچنان در آن سال‌ها باقی مانده‌اند.

فرماندار چالدران با بیان اینکه این شهرستان با دربرگیری اینچنین آثار فاخر و ارزشمندی همچنان فاقد اداره مستقل میراث فرهنگی است، گفت: در حال حاضر میراث فرهنگی چالدران به صورت نمایندگی و پاره وقت از طریق شهرستان ماکو اداره می‌شود.

وی عدم آشنایی مسافران با آثار تاریخی چالدران را از مهم‌ترین مشکلات شهرستان در این زمینه عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر به دلیل کم توجهی‌های میراث فرهنگی آذربایجان غربی با مشکل شناساندن میراث با ارزش شهرستان در استان و کشور روبه‌رو هستیم.

انتهای پیام/61009/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول