اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل هلال‌احمر استان مطرح کرد

خدمت‌رسانی 12 پایگاه هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد در نوروز

خبرگزاری فارس: مدیرعامل هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد به تشریح برنامه‌های نوروزی هلال‌احمر این استان پرداخت.

خدمت‌رسانی 12 پایگاه هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد در نوروز

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ظهر امروز جلسه هماهنگی ستاد استانی و شهرستانی طرح‌های نوروزی با محوریت امداد و نجات، راهنمایی مسافران نوروزی و طرح فرشتگان رحمت با حضور مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد و رؤسای جمعیت شهرستان‌های این استان در سالن اجلاس هلال‌احمر مرکز استان برگزار شد.

مسعود مثنوی در این نشست که به مناسبت آمادگی جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد به منظور خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی برگزار شده بود، اظهار داشت: خداوند را شاکریم که بار دیگر توفیق خدمت به مردم ولایت‌مدار ایران اسلامی نصیب این نهاد شد تا خدمات در خور شأن و توان خود به جامعه هدف ارائه دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد به تفکیک سه طرح اجرایی در این جمعیت پرداخت و ادامه داد: طرح امداد و نجات طرحی ملی و فراگیر است و هر ساله در سطح کشور برگزار می‌شود که زمان برگزاری این طرح 25 اسفند تا 15 فروردین 92 است.

مثنوی، محور اصلی این طرح را امدادرسانی جاده‌ای عنوان کرد و افزود: امدادرسانی در جاده‌ها باید مهم تلقی شود تا هم‌وطنی که در جاده تردد می‌کند با مشاهده آرم و پرچم هلال‌احمر احساس آرامش و آسایش داشته باشد.

این مسئول، تعداد پایگاه‌های ثابت و سیار در این طرح را 12 مورد بیان کرد و ابراز داشت: به منظور خدمات‌رسانی بهتر و مضاعف در ایام نوروز 250 نفر در 12 پایگاه با 40 خودروی امداد و نجات با تعدادی امدادگر و نجات‌گر آماده خدمات‌رسانی به گردشگران و مسافران هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد دومین طرح اجرایی را راهنمایی مسافران نوروزی دانست و اذعان داشت: شعار اصلی این طرح راهنمایان جوان بوده که از 25 اسفند تا 14 فروردین 92 اجرا می‌شود؛ این طرح شامل برپایی پست‌های راهنمایی در میادین ورودی و خروجی در سطح شهرها و مکان‌های گردشگرپذیر و پرتردد بوده و 12 پست راهنمایی در کنار آن‌ها وجود دارد و با برپایی 14 خیمه نماز با بیش از 300 نفر در این طرح خدمات‌رسانی را انجام می‌دهند.

 

وی عنوان کرد: برنامه‌های متنوعی از جمله خیمه‌های فرهنگی، برپایی چادرهای سلامت به منظور خدمات‌رسانی بهداشتی به گردشگران و مسافران نوروزی صورت می‌گیرد، همچنین به دلیل گردش‌گر پذیر بودن آبشار یاسوج فضایی به عنوان دوستیار کودک طراحی شده تا کودکان گردشگران و مسافران از خدمات این فضا که شامل کتابخانه سیار بوده نهایت استفاده را ببرند.

این مسئول ارشد در جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد خواستار خدمات‌رسانی مضاعف دیگر همکاران خود در شهرستان‌ها شد و بیان داشت: به منظور خدمات‌رسانی بهتر در این مرکز باید از ظرفیت تمامی پرسنل و پتانسیل  اعضای این مراکز استفاده شود.

 

مثنوی، نقش رسانه‌ها در انعکاس خبری و خدمات‌رسانی جمعیت هلال‌احمر به جامعه را مهم ارزیابی کرد و گفت: مسئولان مراکز جمعیت هلال‌احمر در سطح شهرستان‌ها با حضور همیشه و با تسلط کامل بر اجرای برنامه‌ها آگاه باشند و تعامل همه جانبه‌ای با رسانه‌ها داشته باشند.

وی تأکید کرد: گزارشات روزانه مراکز خدمات‌رسان به صورت روزانه در ایام نوروز به مرکز استان ارسال شود و در این ایام به صورت تمام وقت اعضا در دسترس باشند تا در صورت بروز مشکل با آنها همکاری لازم اعمال و اجرا شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد دیگر طرح اجرایی در ایام نوروز را طرح فرشتگان رحمت عنوان کرد و ابراز داشت: این طرح چهارمین سال متوالی را در استان سپری می‌کند که با هدف کمک به خانواده‌های نیازمند زنان بی‌سرپرست یا بدسرپرست در قالب اقلام غذایی، البسه و بسته‌بندی‌های مخصوص به جامعه هدف ارائه می‌شود. 

انتهای پیام/82011/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول