اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس جمعیت هلال احمر:

نظارت شرعی در اداره موقوفات فراموش نشود

خبرگزاری فارس: مشاور رئیس جمعیت هلال احمر گفت: نباید نظارت شرعی در اداره موقوفات فراموش شود، باید مفاد وقف‌نامه‌ها به دقت مطالعه و موارد واقف را مدنظر قرار داده و در راهی که واقف تعیین کرده خرج کنند.

نظارت شرعی در اداره موقوفات فراموش نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، سعید منصوری صبح امروز در نخستین همایش استانی وقف احسان ماندگار جمعیت هلال احمر مازندران در سالن هلال احمر اظهار داشت: زندگی انسانی در دنیایی که مشهور به حوادث و سوانح است خالی از مشقت و رنج نیست، دنیایی که در عین زیبایی است در کنار خود حوادث و سوانح طبیعی را به همراه دارد.

وی افزود: بهترین راهنمای ما در زندگی که مشمول به این حوادث است اجرا دستورات معصومان و سیره عملی آنها است.

منصوری با اشاره به اینکه از خود گذشتن و ایثار خصلت و شیوه بارز علی (ع) بود، گفت: ائمه معصوم حتی در مواقعی که خود به شدت نیازمند بودند از نیازمندی خویش صرف‌نظر کرده و به نیازمندی نیازمندان پرداختند و این تنها در مقام عمل محقق نیست بلکه این پیامی برای ما است که شیعیان و کسانی که مدعی پیرو علی(ع) هستند نیز باید در این مسیر گام بردارند.

مشاور رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: گرچه توان و قدرت این را نداریم که مانند علی(ع) اوج بگیریم ولی می‌توان به گونه‌ای عمل کرد که شایسته مقام علی(ع) باشد.

وی تصریح کرد: وقف ایستایی است، از نقل و انتقال و خرید و فروش مبرا است، وقف تثبیت منفعت و همان فی سبیل‌الله است و مال موقوفه از تصرف در امان بوده و ثمرات آن در مسیر خیر و نیکی است.

منصوری با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر یکی از بزرگترین متولیان موقوفات است، گفت: نباید نظارت شرعی در اداره موقوفات فراموش شود، باید مفاد وقف‌نامه‌ها به دقت مطالعه و موارد واقف را مدنظر قرار داده و در راهی که واقف تعیین کرده خرج کنند.

مشاور رئیس جمعیت هلال احمر اظهار داشت: اگر موقوفه مورد هجمه دیگران قرار گرفته این وظیفه متولیان است که هجمه‌ها را دفع کنند و بر نحوه اداره متولیان نظارت کامل داشته باشند.

وی تصریح کرد: متولی می‌تواند از قبول امر موقوفه خودداری کند ولی وقتی قبول کرد نمی‌تواند از بار مسئولیت شانه خالی کند، متولی حق ندارد برای خود وکیل بگیرد اما می‌تواند کمک کار بگیرد.

منصوری با بیان اینکه مسئله وقف اقتضا می‌کند تا حرکت بسیار مهم در نظارت و اداره موقوفات انجام گیرد، ابراز داشت: یکی از آسیب‌های کمبود وقف این است که موقوفه‌ها در راهی که واقفان وقف کردند مصرف نمی‌شود که این مسئولیت به گردن متولیان و ناظران وقف است.

وی افزود: لازمه اهتمام موقوفه صرف تقدیر از واقفان نیست بلکه رسیدگی کردن به امر موقوفات است.

مشاور رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: با وجود آیت‌الله طبرسی در استان به عنوان ناظر اصیل و واقعی در مسئله موقوفات هم از نظر شرعی و هم اهتمامی که دارند امیدواریم شاهد شکوفایی و بالندگی وقف در مازندران باشیم تا از نظر موقوفات از رتبه دوم به رتبه اول ارتقاء یابد.

انتهای پیام/86009/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول