اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار آذربایجان ‌شرقی

نوای ‌موسیقی محلی آذربایجان ‌شرقی در نوروز 92 طنین‌انداز می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار آذربایجان ‌شرقی گفت: در نوروز 92 فضا برای اجرای موسیقی محلی و سنتی آذربایجان شرقی در شهرهای این استان فراهم می‌شود.

نوای ‌موسیقی محلی آذربایجان ‌شرقی در نوروز 92 طنین‌انداز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از  روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان ‌شرقی، محمد اشرف‌نیا در جلسه ستاد دائمی تسهیلات سفر استان افزود: با رعایت ضوابط، قوانین و مقررات، موسیقی محلی به منظور ایجاد فضای نشاط‌آور برای گردشگران نوروزی در استان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اولویت‌های جلسه ستاد تسهیلات سفر استان برای نوروز سال 92 اظهار داشت: گشوده بودن شبانه‌روزی تعدادی از مساجد تبریز و سایر شهرهای استان در نوروز تکلیف ویژه این ستاد است.

اشرف‌نیا خاطرنشان کرد: پاکیزگی سرویس‌های بهداشتی و مجتمع‌های رفاهی بین راهی اولویت دیگر استان است که باید به طور جدی رسیدگی شوند.

معاون عمرانی استاندار با اشاره به نظارت‌های بازرسان پیش و حین تعطیلات نوروز از این تاسیسات، یادآور شد: نظارت‌ها به طور جدی و دقیق انجام شده و هیچگونه گذشتی در مورد متخلفان صورت نمی‌گیرد.

اشرف‌نیا توسعه طرح‌های عمرانی منطقه ارسباران را دیگر موضوع مهم استان در امر گردشگری خواند و گفت: مسیر ارس تا سد خداآفرین بهترین منطقه گردشگری آذربایجان‌شرقی به شمار می‌رود که با بازدهی سرمایه‌گذاری‌های انجام گرفته در آن طی چند سال آینده، به منطقه‌ای بی‌رقیب در سطح کشور بدل می‌شود.

وی اقدامات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان را در این منطقه ویژه و مثبت ارزیابی کرد و گفت: منطقه آزاد ارس و ارسباران با توجه به امکانات خدادادی بی‌شمار و تاسیسات جدید انجام گرفته در آن از ظرفیت بالایی برای توسعه برخوردار است.

اشرف‌نیا با بیان اینکه در زمینه امکانات هوایی، ریلی و جاده‌ای با رفع مشکلات به نقطه قابل قبولی رسیده‌ایم، تصریح کرد: بهره‌برداری از آزادراه‌ها مشکل حرکت جاده‌ای و دسترسی به استان را برطرف کرده است.

معاون عمرانی استاندار، شبکه ریلی آذربایجان شرقی را نیز با تخصیص واگن‌های با کیفیت، مناسب توصیف کرد و افزود: در خدمات هواپیمایی نیز وضعیت ما نسبت به بسیاری از استان‌ها بهتر بوده است.

اشرف‌نیا با تاکید بر اینکه تبلیغات‌، جذابیت گردشگری ایجاد می‌کند، اظهار داشت: رسانه‌ها باید بکوشند ظرفیت‌ها و زیبایی‌های کمتر دیده شده آذربایجان شرقی را به تصویر بکشند.

جلسه ستاد دائمی تسهیلات سفر آذربایجان شرقی به منظور آمادگی برای استقبال از گردشگران نوروزی سال 92 با ریاست معاون عمرانی استاندار و دبیری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و نیز مدیران و روسای دستگاه‌های عضو ستاد تشکیل شد.

انتهای پیام/60002‌/ش/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول