اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مدیرعامل شرکت توانیر کشور صورت گرفت

آغاز عملیات اجرایی پست 230 کیلوولت و خط انتقال برق کارخانه نفلین سینیت سراب

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان گفت: عملیات اجرایی پست 230.63 کیلوولت و خط انتقال برق نفلین سینیت( آلومینا) سراب با 460میلیارد ریال آغاز شد.

آغاز عملیات اجرایی پست 230 کیلوولت و خط انتقال برق کارخانه نفلین سینیت سراب

به گزارش خبرگزاری فارس از سراب، بعد از ظهر امروز عملیات اجرایی پست 230.63 کیلوولت برق سراب با حضور همایون حائری مدیرعامل شرکت توانیر، نماینده سراب، فرماندار و جمعی از مدیران استانی و محلی در محل کارخانه در حال احداث آلومینای سراب آغاز شد.

علی بهاری‌وند مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان در این مراسم گفت: این پست که برای کاربرد مصارف ‌صنعتی حیاتی است با مشارکت مجتمع آلومینای سراب و شرکت توانیر احداث خواهدشد.

وی سهم هر کدام از طرفین را 50 درصد عنوان و اظهارکرد: در مجموع 460 میلیارد ریال برای طرح هزینه خواهد شد که شامل 300 میلیارد ریال برای احداث پست و 160میلیارد ریال برای انتقال خطوط است.

وی تصریح کرد: 40 درصد هزینه مربوط به آورده شخصی شرکت برق و 54 درصد تسهیلات بانک توسعه ملل اسلامی است و در 230 مترمربع زمین کارخانه اجرایی خواهد شد.

بهاری‌وند با بیان اینکه از ابتدای دولت نهم تاکنون بیش از 115پروژه در آذربایجان در حوزه برق آذربایجان اجرا شده است، افزود: رقم هزینه شده برای این طرح‌ها 251میلیارد تومان بوده که 66 پروژه با 168میلیارد تومان مربوط به استان آذربایجان‌شرقی بوده است.

طرح تولید آلومینا از نفلین سینیت سراب با اعتباری بالغ بر 380 میلیون یورو طی مصوبه نخستین سفر استانی ریاست جمهوری به استان آذربایجان‌شرقی در دستور کار سازمان ایمیدرو قرار گرفت که با انجام مطالعات زیربنایی و اخذ مجوزهای قانونی لازم پیشرفت‌هایی حاصل شد ولی برای مدتی دچار رکود بود که پس از آن یک تیم کارشناسی جوان و توانمند راهکارهای برون‌رفت از شرایط رکود را بررسی و پیشنهادهای سازنده‌ای مطرح کردند.

یکی از این پیشنهادها در سفر بعدی رئیس جمهور به استان مورد توجه احمدی‌نژاد قرار گرفت که ایشان دستور ویژه‌ای برای پیگیری و اجرای این طرح ملی صادر کردند، این موضوع پس از آن در جلسه هیئت دولت به تصویب رسید و جزو اولویت‌های دولت لحاظ شد.

بر اساس این گزارش، با راه‌اندازی کارخانه نفلین سینیت 70 هزار تن آلومینا به همراه محصولات جانبی مورد نیاز کشور تامین و در فازهای بعدی به ترتیب به 200 هزار تن و 500 هزار تن در سال افزایش پیدا خواهد کرد.

با اجرای این طرح اشتغال مستقیم 2 هزار نفر و غیرمستقیم 10 هزار نفر پیش‌بینی می‌شود که با احداث کارخانه سیمان این میزان افزایش پیدا خواهد کرد.

بی‌شک با اجرای این طرح شاهد تحول چشمگیر اقتصادی در منطقه خواهیم بود و به نظر می‌رسد با توجه به نقش استراتژیک فلز آلومینیوم و تولید پودر آلومینا در آذربایجان که ماده اولیه آلومینیوم است، خودکفایی فلز استراتژیک آلومینیوم به زودی در کشور محقق شود و منطقه آذربایجان به عنوان قطب صنعت آلومینیوم کشور در آینده مطرح شود.

انتهای پیام/60010/ح40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول